اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل کمیته امداد استان البرز خبر داد

برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات ویژه بانوان مددجوی البرزی

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طرح آموزش امداد و نجات ویژه بانوان سرپرست خانوار در استان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات ویژه بانوان مددجوی البرزی

سیدهادی کرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طرح‌های خدماتی و حمایتی از نیازمندان، مددجویان و مستمندان زیر پوشش کمیته امداد محدود به حمایت‌های مالی و اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: به همین دلیل طرح‌های متعددی توسط کمیته امداد در سراسر کشور و به ویژه استان البرز با اهداف افزایش آگاهی‌ و توانمندی‌های عمومی افراد زیر پوشش اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها ارائه آموزش‌های امداد و نجات است.

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان البرز افزود: در همین راستا طی هفته گذشته یک دوره آموزشی امداد و نجات ویژه بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش در استان برگزار شد.

کرابی ادامه داد: در این دوره 250 بانوی سرپرست خانوار البرزی از آموزش‌های ویژه امداد و نجات از جمله مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، پناه‌گیری مناسب در زمان وقوع بحران و حادثه و بالاخره امدادرسانی به نزدیکان در مواقع ضروری بهره‌مند شدند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این دوره‌ آموزشی با چه هدفی طراحی و اجرا شد، اظهار کرد: کشور ما در محدوده جغرافیایی واقع شده است که احتمال وقوع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله در آن زیاد بوده؛ به همین دلیل لازم است که مردم اطلاعات و آگاهی لازم برای مقابله با حوادثی از این دست را داشته باشند.

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: بر اساس آماری که در اختیار داریم زنان سرپرست خانوار هر کدام سرپرستی چند نفر از اعضای خانواده از جمله فرزندانشان را بر عهده دارند و در صورت وقوع یک حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی فرصت بسیار مهمی برای نجات افراد حادثه‌دیده تلف می‌شود.

کرابی خاطرنشان کرد: به همین دلیل اگر بانوان سرپرست خانوار در دوره‌های امداد و نجات شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشند، به طور قطع در زمان وقوع حادثه می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند که این امر موجب کاهش چشم‌گیر خسارات به ویژه آسیب‌های جانی و جسمانی می‌شود.

وی در پایان گفت: در تلاشیم تا با انجام برنامه‌ریزی مناسب، دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد نیز از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول