اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور همرزمان شهید برگزار شد

نقد کتاب «شیخ اکبر» برگرفته از زندگی سردار شهید «اکبر یارمحمدی»

کتاب «شیخ اکبر» نوشته اصغر فکور برگرفته از زندگی سردار شهید «اکبر یارمحمدی» از شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس شهر مریانج به نقد و بررسی گذاشته شد.

نقد کتاب «شیخ اکبر» برگرفته از زندگی سردار شهید «اکبر یارمحمدی»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه پنج‌شنبه کتاب «شیخ اکبر» نوشته اصغر فکور بر گرفته از زندگی سردار شهید «اکبر یارمحمدی» از شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس شهر مریانج به نقد و بررسی گذاشته شد.

این سومین نقد کشوری در استان همدان بود که با حضور علی‌آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و هم‌رزمان این شهید بزرگوار برگزار شد.

کتاب «شیخ اکبر» قصه‌هایی از زندگی «اکبر یار محمدی» شهیدی از دیار شهر مریانج است.

البته نقدهای بسیاری و گاه تند بر این کتاب وارد شد.

به کار نرفتن عکس شهید در کتاب، به کار نبردن نام راویان خاطرات، نداشتن مقدمه در کتاب، نبود بیوگرافی شهید، به کار نبردن خلاقیت ذهنی نویسنده در نوشته‌های خود، دیده نشدن سن، همسر و فرزندان شهید یار محمدی در این کتاب و به کار بردن سبک خاص که مخاطبان خاص خود را می‌طلبد از نقدهای این کتاب بود که توسط حاضرین در جلسه نقد و همرزمان این شهید بیان شد.

یکی از نویسندگان کتاب دفاع مقدس در این جلسه اظهار داشت: در ژانرهای ادبی، مرزهایی و خصوصیاتی وجود دارد که باید مرز بین تاریخ‌نویسی و قصه‌گویی مشخص شود.

محسن صیفی‌کار با اشاره به این موضوع که وجود از عدم بهتر است، گفت: در کتاب «شیخ اکبر» شهید به خوبی معرفی نشده زیرا نه عکسی از وی به کار رفته و نه بیوگرافی از او در این کتاب آورده شده تا خواننده با شخصیت و زندگی شهید آشنایی پیدا کند.

وی به تلاش نویسنده در این کتاب اشاره کرد و اذعان داشت: کوتاهی در چاپ دوم این کتاب صورت گرفته چرا که نقدهایی که به سری اول کتاب وارده شده در چاپ دوم لحاظ نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه نقد علت به کار نبردن عکس در این کتاب را چنین بیان کرد: نقد این کتاب بر این است که چرا شهید به خوبی شناخته نشده و این موضوع به دلیل گمنام بودن شهید است.

علی آقامحمدی افزود: با وجود اینکه بیوگرافی از شهید در این کتاب به کار برده نشده ولی خواننده با خواندن کتاب، دوستار شخصیت شهید می‌شود.

وی گفت: باید روح کتاب عوض شود و به این موضوع برسیم که نوع نگاه شهید به چه شکل بوده است.

آقامحمدی اذعان داشت: شهید یار محمدی کسی بود که همه کارهای خود را برای رضای خدا انجام می‌داد و جنس او جنسی تکاملی بود.

وی خاطرنشان کرد: شناخت وجود یارمحمدی باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه او دین را فهمیده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: جنس شهید یارمحمدی جنسی نبود که قابل توصیف کردن باشد چرا که یار محمدی در یک نقطه قرار نمی‌گرفت.

وی یادآور شد: کار شهید یار محمدی مبنای شخصی نداشت بلکه مبنای وی الهی بود و با اخلاص و ایمان مسیر را می‌پیمود.

آقامحمدی تأکید کرد: این جلسه در مورد شخصیتی صحبت می‌شود که نوشتن درباره او بسیار سخت است و کتاب را باید به سمتی هدایت کنیم که شخصیت شهید در آن تجلی پیدا کند و به جایگاه واقعی خود برسد.

وی اضافه کرد: باید نسبت به نسل جوان احساس جدید داشته باشیم و کاری کنیم نسل جوان امروز با شهیدانی چون یارمحمدی نزدیک شوند و راه شهید را ادامه دهند.

آقامحمدی اظهار داشت: باید میدان را به جوانان سپرد چرا که این انقلاب توسط جوانان شکل گرفت و باید قدردان شهیدان باشیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

در پایان مراسم از خانواده شهید یار محمدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول