اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

تألیف و چاپ نخستین کتاب 111 شهید فرهنگی استان بوشهر

معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از تالیف و چاپ نخستین کتاب 111 شهید فرهنگی برای نخستین‌بار در استان بوشهر خبر داد.

تألیف و چاپ نخستین کتاب 111 شهید فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حبیب فکوری، ظهر امروز در نشست مدیران آموزش و پرورش در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار کرد: قبل از انقلاب 300 باب مدرسه با 630 کلاس اتاق درس در سطح استان ساخته شده بود که در حال حاضر این رقم به دو هزار و 340 مدرسه با شش هزار 840 کلاس رسیده است.

وی هوشمندسازی مدارس را از طرح‌های بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: این طرح از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش بوده و اجرای آن در سطح مدارس استان نباید به تأخیر بیفتد و تاکنون یک‌هزار و 740 کلاس هوشمندسازی شده است.

فکوری با بیان اینکه قبل از انقلاب 3 رشته تحصیلی در دوره متوسطه وجود داشته است، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان در 32 رشته فنی و حرفه‌ای، 130 رشته کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی از کسب رتبه دوم کشوری استان بوشهر در زمینه با سوادی به نسبت جمعیت خبر داد و تصریح کرد: پوشش تحصیلی 2/98 نود و هشت و دو دهم درصد دانش‌آموزان و کسب رتبه‌های اول کشوری در زمینه پوشش تحصیلی از دیگر افتخارات این اداره کل است.

معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به ارتقاء مدرک تحصیلی و کسب رتبه‌های پژوهشی برتر کشوری معلمان بوشهری بعد از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: 85 درصد معلمان استان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند که در بین کارکنان دستگاه‌های دولتی بوشهر بیشترین رشد تحصیلی را داشته است.

وی اظهار کرد: تالیف کتاب‌های ملی پس از انقلاب در پایه‌های ابتدایی و استفاده از فناوری‌های نوین و تولید محتوای آموزشی رشد قابل توجه‌ای داشته‌ و الحمدالله در 3 سال اخیر در استان بوشهر به میزان 230 محتوای آموزشی تولید شده است.

فکوری به ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه پردیس فرهنگیان استان بوشهر با یک‌هزار و 840 نفر دانشجو اشاره کرد و گفت: در پردیس فرهنگیان 840 دانشجو پسر و یک‌هزار دانشجو دختر در 32 رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی از ایجاد 32 مدرسه قرآنی در سطح استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بعد از انقلاب موفق شدیم که تعداد 130 آموزشگاه مدارس خاص (شاهد، دولتی و استعدادهای درخشان) ایجاد کنیم که بیشترین آمار مربوط به شبانکاره، سعدآباد  و بخش مرکزی شهرستان دشتستان است.

معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: بوشهر در زمینه جشنواره فناوری نانو دانش‌آموزان و معلمان در سال 92 رتبه اول کشوری را کسب کرد. احداث سالن‌های ورزشی و فضاهای تربیتی کانون‌ها و دارالقرآن‌ها و ... بعد از انقلاب به میزان 100 درصد رشد قابل توجهی داشته است.

فکوری از تالیف و چاپ نخستین کتاب 111 شهید فرهنگی برای نخستین‌بار در استان بوشهر خبر داد و اعلام کرد:  نخستین یادواره 481 شهید دانش‌آموزی در سالروز شکست حصر آبادان در بوشهر برگزار می‌شود که در این یادواره از کتاب 5 جلدی شهدای دانش‌آموز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول