اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده سپاه قزوین

نشست نقد ادبی کتاب «لشکر خوبان» در قزوین برگزار شد

نشست نقد ادبی کتاب «لشکر خوبان» با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) در قزوین برگزار شد.

نشست نقد ادبی کتاب «لشکر خوبان» در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست نقد ادبی کتاب لشکر خوبان صبح امروز با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه‌های قزوین برگزار شد.

سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در این نشست درباره عظمت و جایگاه والای شهدای هشت سال دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد و گفت: این شهدا چراغ هدایت ما هستند تا راه را از بیراهه گم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌های دست یافته انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی و نظامی را مدیون خون شهدا هستیم، اذعان داشت: باید قدر آنان را دانست و در شناساندن سیره عملی این شهدای بزرگوار به نسل سوم گام‌های جدی برداشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه با الگوگیری از سیره عملی شهدا می‌توان فتنه‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی دشمن را خنثی کرد، ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد در تحقق این مهم راه را گم کرده و به بیراهه می‌روند که باید به خود بیایند و رویکردشان را اصلاح کنند.

در ادامه نشست یاد شده مسعود آتشگران نویسنده و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس بیان کرد: راوی‌ مهدی‌ قلی رضایی در کتاب لشکر خوبان از سال 60 به بعد وارد جنگ می‌شود و در این زمان که تازه به سن نوجوانی رسیده بود، با شرکت در عملیات فتح‌المبین فعالیت جبهه خود را به صورت جدی آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این شخصیت در این کتاب هرچه به سمت جلو حرکت می‌کند از عملیات بدر به بعد جزئیات خود را از وقایع خاطرات افزایش می‌دهد.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه لشکر کتاب خوبان دایرة‌المعارف جان‌فشانی اقدامات رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی حق علیه باطل بوده است، گفت: این کتاب برای آشنایی نسل سوم با این دوران بی‌نظیر است و آنان با مطالعه این کتاب می‌توانند با بخش مهمی از سختی‌های شهدا در جبهه تحمیلی آشنا شوند.

آتشگران با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس انسان‌های برتر بودند ولی دست‌نیافتنی نیستند، ابراز کرد: آنان با فداکاری و مجاهدت با کمترین امکانات به سطح برتری از انسانیت رسیده بودند که می‌توانیم با آشنایی بیشتر با سیره زندگی آنان راه و روش آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/77009/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول