اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد

تولید بیش از 3 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در ماهنشان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: امسال بیش از 3 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان ماهنشان تولید شده است.

تولید بیش از 3 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در ماهنشان

اکبر طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پرورش ماهیان سردابی و گرمابی اظهار داشت: در شهرستان ماهنشان انواع ماهیان سردابی و گرمابی پرورش داده می‌شود.

وی به میزان پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان ماهنشان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود بیش از 3 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در این شهرستان تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: از این میزان تولید 2 هزار و 833 تن مربوط به ماهیان سردابی و 315 تن مربوط به انواع ماهیان گرمابی می‌شود.

این مسئول به تعداد پرورش‌دهندگان انواع ماهیان سردابی و گرمابی در ماهنشان اشاره و تصریح کرد: در مجموع 195 پرورش‌دهنده در شهرستان وجود دارد که 175 نفر از آنها دارای پروانه و مابقی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند.

طیبی تعداد استخرهای پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان را یادآور شد و گفت: از 440 استخر موجود در شهرستان تعداد 315 استخر بتنی و 125 استخر خاکی است.

وی به صادرات محصولات شیلاتی شهرستان ماهنشان اشاره و بیان کرد: این محصولات علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار همچون اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، قزوین و کردستان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ابراز کرد: برای نخستین بار از حدود یک سال پیش پرورش ماهی سفید دریای خزر در این شهرستان آغاز شده است.

این مسئول به نوع ماهیان سردابی و گرمابی در ماهنشان اشاره و تصریح کرد: قزل‌آلا از جمله ماهیان سردابی و انواع ماهیان کپور از جمله ماهیان گرمابی است که در شهرستان ماهنشان پرورش داده می‌شوند.

طیبی افزود: همچنین میگوی خرچنگی نیز در شهرستان ماهنشان پرورش داده می‌شود.

وی به منابع تامین بچه ماهی در شهرستان ماهنشان اشاره و عنوان کرد: بچه ماهی مورد نیاز عمدتاً از شهرستان‌ زنجان تهیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ادامه داد: همچنین بچه ماهی‌ها از میانه، اراک، آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز وارد می‌شود.

این مسئول به اعطای تسهیلات برای پرورش‌دهندگان ماهی در شهرستان ماهنشان اشاره و اظهار کرد: قرار است تسهیلات خوبی از محل صندوق مهر امام رضا به تعاونی‌های شهرستان داده شود.

انتهای پیام/73010/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول