اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد مطرح کرد

تخصیص اعتبارات سفر رهبری به عشایر خراسان شمالی

امام جمعه بجنورد گفت: تخصیص اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی موجب ایجاد تحول در زندگی عشایر خواهد شد.

تخصیص اعتبارات سفر رهبری به عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جمع تعدادی از سران عشایر و مسئولان اداره کل امور عشایر این استان اظهار کرد: جامعه‌ی عشایری ریشه در تاریخ و زندگی پیامبران الهی دارد.

وی به ویژگی‌های عشایر نیز اشاره کرد و گفت: انس با طبیعت و پی بردن به قدرت الهی از جمله این ویژگی‌ها است.

قائم مقام نماینده‌ ولی فقیه در خراسان شمالی درباره فعالیت دام‌پروری و تولیدات عشایر گفت: بر خود ببالید که پیامبر و یارانش نیز شغلی داشتند که امروز شما با افتخار آن را انجام می‌دهید و نقش برجسته‌ای در عرصه‌ی تولید دارید.

وی در خصوص اعتبارات سفر رهبری در حوزه عشایر افزود: اعتبار تخصیص یافته در سفر پر خیر و برکت رهبری به استان موجب ایجاد تحول بزرگی در زندگی عشایر خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به نقش تولیدی جامعه عشایری افزود: مقام تولید کننده از مصرف کننده بالاتر است و امروز بخش قابل توجهی از محصولات مورد مصرف جامعه شهری با تلاش و زحمت جامعه عشایری به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: بی اثر بودن تحریم‌های دشمن در خصوص برخی محصولات به دلیل داشتن روحیه تولیدی مردم به خصوص وجود روحیه تولیدی در جامعه عشایری است و مادامی که این روحیه وجود داشته باشد دخالت دشمن و تهدیدها و تحریم‌ها بی اثر است.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به استقامت و پایمردی جامعه عشایری اشاره کرد و افزود: عشایر همواره وفادار به نظام و ولایت فقیه بوده‌اند و امام راحل نیز از عشایر به عنوان ذخایر نظام نام برده‌اند و تقدیم 42 شهید در دوره‌ی دفاع مقدس گواه این مدعاست.

وی در پایان سخنان خود از عشایر خواست تا از طبیعت به عنوان ناموس خداوند با غیرت عشایری خود مراقبت کنند.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان شمالی نیز هدف از این دیدار را بیعت جامعه‌ی عشایری با آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: جامعه 30 هزار نفری عشایر خراسان شمالی به عنوان جامعه‌ای مولد نقش برجسته‌ای در تولیدات گوشتی و لبنی استان داشته و نگاه مسئولان استان نیز بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان نسبت به این قشر تغییر کرده و سبب بهبود خدمت رسانی به آنان شده است.

جلیل رمضانی همچنین از قضات دادگستری خواست تا تعامل بیشتری با جامعه عشایری استان داشته باشند؛ چرا که عشایر حافظان منابع طبیعی و طبیعت هستند و حیات عشایر نیز به حیات طبیعت و منابع طبیعی وابسته است.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول