اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در پی آغاز مذاکرات صلح طالبان در پاکستان

طالبان افغانستان خواهان مذاکره با دولت این کشور شد

به ‌دنبال آغاز مذاکرات صلح طالبان پاکستان با دولت این کشور، طالبان افغانستان نیز برای آغاز مذاکرات با دولت افغانستان اعلام آمادگی کرد.

طالبان افغانستان خواهان مذاکره با دولت این کشور شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «آغا جان معتصم» از رهبران طالبان افغانستان در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان، با اعلام این خبر گفت: رهبران ارشد طالبان افغانستان تصمیم گرفته‌اند تا با دولت حامد کرزی و نیز تمام گروه‌های افغان وارد گفت‌وگو شوند.

به نوشته این منبع، رهبران طالبان افغانستان که در دبی تشکیل جلسه داده بودند اعلام کردند همانگونه که پاکستان برای پایان دادن به خشونت‌ها با طالبان خود وارد مذاکره شد، طالبان افغان نیز باید با افغان‌ها مذاکره کنند.

آقا جان معتصم درباره این جلسه گفت: حدود 20 تن از رهبران ارشد طالبان از جمله 7 وزیر سابق دولت طالبان، 8 فرمانده ارشد نظامی و 4 دیپلمات سابق طالبان در این نشست شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه همه افراد حاضر در این جلسه از جمله شخصیت‌های مهم در دولت طالبان بودند، خاطر نشان کرد که به‌زودی نام آنان را اعلام خواهد کرد.

رهبر سابق کمیسیون سیاسی طالبان گفت: اگر پاکستان پس از 10 سال جنگ می‌تواند با طالبان وارد مذاکره شود پس چرا طالبان افغانستان باید از مذاکره با خود افغان‌ها شرم داشته باشند؟

این جلسه همزمان با نشست 3 جانبه افغانستان- پاکستان- ترکیه در آنکارا برگزار شد و به گفته برخی منابع نزدیک به آغاجان معتصم، وی برای این اقدام حمایت برخی گروه‌ها در پاکستان را نیز کسب کرده است.

یکی از رهبران ارشد افغان چندی پیش در گفت‌وگو با این روزنامه گفته بود که اگر امارت اسلامی طالبان نتواند با دولت آمریکا و کرزی وارد مذاکره شود در آن صورت آنان باید گزینه دوم را انتخاب کرده و برخی رهبران خود را برای پیوستن به مذاکرات بین افغانی ترغیب کند.

طالبان افغانستان تاکنون با دست‌نشانده خواندن دولت کرزی، از مذاکره با آن سرباز زده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول