اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

خبرنگار فارس در اسلام‌آباد گزارش می‌دهد

اعلام‌ آتش‌بس؛ محور نشست امروز نمایندگان طالبان و دولت پاکستان

تیم‌های مذاکره‌کننده طالبان و دولت پاکستان در جلسه امروز خود در چارچوب مذاکرات صلح، موضوع اعلام‌ آتش‌بس بین طرفین مذاکره‌کننده را بررسی می‌کنند.

اعلام‌ آتش‌بس؛ محور نشست امروز نمایندگان طالبان و دولت پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان پاکستان امروز در چارچوب مذاکرات صلح این کشور تشکیل جلسه می‌دهند.

به گفته «محمد ابراهیم» از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان، در این جلسه نحوه و چگونگی اعلام آتش‌بس در مناطق نا‌آرام مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طالبان همچنان منتظر پاسخ دولتمردان به درخواست این گروه برای دیدار با نخست‌وزیر، فرمانده ارتش و رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور هستند، اعلام کرد که این موضوع نیز از جمله محورهای جلسه امروز خواهد بود.

اگرچه دولت از افزایش حملات تروریستی در روزهای اخیر دراین کشور، به‌خصوص در ایالت «خیبرپختونخواه» ناراضی است اما «سمیع‌الحق» سرپرست تیم مذاکره‌کننده طالبان با اعلام اینکه طالبان پاکستان در هیچ‌یک از این حملات دست ندارند، تصریح کرد که این گروه در تلاش است تا از نفوذ خود بر سایر گروه‌های شبه‌نظامی برای توقف این حملات در آینده استفاده کند.

«رستم‌شاه» از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت نیز با اعلام اینکه مذاکرات براساس قانون اساسی این کشور انجام می‌شود، خاطر نشان کرد که بدون اعلام آتش‌بس روند مذاکرات به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.

بحث درباره روند کلی صلح و پاسخ به برخی سئوالات و ابهامات «شورای سیاسی طالبان» نیز از دیگر محورهای نشست امروز عنوان شده است.

گفته می‌شود که نمایندگان طالبان پس از این جلسه، بار دیگر برای رایزنی با رهبران شبه‌نظامیان عازم منطقه «وزیرستان» می‌شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول