اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور صورت می‌گیرد

همدان میزبان جوانان اسکی‌باز 14 استان کشور

معاون امور توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان از میزبانی مسابقات قهرمانی کشور اسکی در رشته آلپاین و در رده سنی جوانان خبر داد.

همدان میزبان جوانان اسکی‌باز 14 استان کشور

رسول منعم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: استان همدان با تأسیسات و امکانات مناسبی که در رشته‌های زمستانی داشته توانایی میزبانی از مسابقات مختلف را دارد.

وی افزود: تجهیز و استانداردسازی و تجهیز پیست تاریک‌دره همدان بستر مناسبی را برای میزبانی در رده‌های مختلف ورزشی فراهم کرده است و خوشحالیم که در اسفندماه امسال میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رده جوانان هستیم.

معاون امور توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: با موافق فدراسیون اسکی مسابقات انتخابی اسکی آلپاین قهرمانی کشور در رده سنی جوانان از طی دو روز در دوم و سوم اسفندماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات 14 تیم از استان‌های مرکزی، کردستان، آذربایجان‌شرقی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان‌ غربی، اصفهان، کرمان، فارس، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و همدان طی دو روز با هم رقابت می‌کنند.

منعم اضافه کرد: بر اساس بخشنامه فدراسیون اسکی در این رقابت‎‌ها هر تیمی متشکل از 6 ورزشکار، یک نفر سرپرست و یک مربی خواهد بود که زیر نظر فدراسیون اسکی و با حضور ناظر فدراسیون برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک کارگاه تخصصی برای مربیان و علاقه‌مندان به رشته اسکی برگزار خواهد شد ابراز داشت: در حاشیه این رقابت‌ها یک دوره کارگاه تخصصی انتخاب صحیح لوازم اسکی آلپاین نیز با حضور مدرس فدراسیون در همدان برگزار می‌شود که مربیان و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

معاون امور توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان عنوان کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات داخل استانی که به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد همزمان با هفتمین جشنواره زمستانی یک دوره مسابقه اسکی چندجانبه در این پیست برگزار شد.

وی با بیان اینکه پیست اسکی تاریک‌دره همدان یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی ایران و دارای تأییدیه بین‌المللی است یادآور شد: این پیست با جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این روزها میزبان گردشگران و علاقمندان به اسکی است و با توجه به بارش خوب برف و آمادگی تجهیزات امسال توانسته به اسکی‌بازان سرویس مناسبی دهد.

وجود امکانات هتلینگ، آب و هوای مطبوع و سخت‌افزارهای مختلف در رشته‎‌های ورزشی امکان میزبانی همدان را فراهم کرده که در صورت موافقت با هر میزبانی، همدان همچون سال های قبل به عنوان برگزارکننده مسابقات ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی، آسیایی و حتی جهانی شناخته شده است.

پیست تاریک‌دره همدان در حال حاضر دارای ساختمان اداری و آموزشی، تله سی‌یژ به طول یک هزار و 600 متر، مدرسه اسکی، دستگاه پیست کوب و تله‌اسکی و خدمات تفریحی و رفاهی است ضمن اینکه هتل پیست با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

انتهای پیام/89020/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول