اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت از گردشگری همدان با حرف نمی‌شود

پایان جشنواره زمستانی بدون آفتابی شدن استاندار همدان

در طول 10 روز برگزاری هفتمین جشنواره زمستانی همدان برنامه‌های متنوعی طراحی و اجرا شد، اما در هیچ یک از برنامه‌ها استاندار همدان حضور نداشت که این موضوع سئوال بزرگی را در اذهان ایجاد کرد.

پایان جشنواره زمستانی بدون آفتابی شدن استاندار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هفتمین جشنواره زمستانی همدان که از روز سوم بهمن ماه با افتتاح رسمی در تالار فجر همدان آغاز شد به همت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همکاری کم‌رنگ سایر دستگاه‌ها 10 روز ادامه داشت و عصر روز 12 بهمن به کار خود پایان داد.

با تدبیر علیرضا ایزدی مدیرکل جوان و خوش‌فکر میراث فرهنگی استان امسال برنامه‌ها از تفاوت زیادی برخوردار شود تا سطح گسترده این جشنواره به شهرستان‌های تابعه استان هم کشیده شود.

اگر به صورت تیتروار بخواهیم برنامه‌های جشنواره هفتم را مرور کنیم، همایش بسته‌بندی سفال در لالجین، نشست هم‌اندیشی اکوتوریسم در ملایر، نشست هم‌اندیشی تخصصی تاریخ و فرهنگ در نهاوند، مسابقات اسکی در پیست تاریک‌دره، همایش کشوری نقالان، رژه ماشین‌های دو دیفرانسیل، رقابت‌های یخ‌نوردی، برگزاری شب شعر طنز، اجرای بازی‌های بومی محلی، همایش دوچرخه‌سواری، مسابقه ساخت آدم‌برفی، پازل خانوادگی و برگزاری جنگ شادی متنوع تنها گوشه‌ای از برنامه‌های جشنواره امسال بود.

برگزاری این جشنواره 10 روزه باعث شد تا همدان در زمستان امسال در آستانه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی شور و حال خاصی به خود بگیرد و با فراخور حال خود در برنامه‌های این جشنواره حضور پیدا کردند.

در این مجال قصد برشمردن اجرای برنامه‌های جشنواره هفتم را نداریم، اما نکته‌ای که برای اصحاب رسانه سئوال‌برانگیز شد عدم حضور مسئولان ارشد استان در برنامه‌های مختلف این جشنواره بود.

هرچند معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار در دو آیین اختتامیه و افتتاحیه حضور داشت و در سایر برنامه‌ها فرمانداران و مسئولان محلی استان آمدند اما عدم حضور محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در هیچ یک از برنامه‌های این جشنواره جای سئوال بزرگی را ایجاد کرد.

نیکبخت در مراسم معارفه‌ خود سخنان زیادی از توجه به بحث گردشگری و همچنین مهم‌ترین اولویت‌های دولت در همدان در پرداختن به این صنعت طرح کرد، اما عدم حضور نماینده دولت در هیچ یک از برنامه‌های جشنواره زمستانی قابل تأمل است.

اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات به یاد دارند که در نخستین جشنواره زمستانی همدان بهروز مرادی استاندار وقت به جز حضور در برنامه رسمی جشنواره به همراه خانواده در مراسم تپه‌عباس‌آباد در دی‌ماه 85 حضور شرکت کرد.

اما استاندار کنونی همدان که با اشتیاق فراوان حرف از توجه به بحث گردشگری داشته اما علت بی‌توجهی به این امر در جشنواره زمستانی را باید جستجو کرد.

این کم اهمیتی تنها به استانداری خلاصه نشد و دستگاه‌های متولی فرهنگ هم در جشنواره هفتم همراهی مناسبی نداشتند تا جایی که صدای فرماندار همدان هم درآمد و از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی گله کرد.

قهرمانی‌مطلق با انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی در همکاری نکردن با میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره زمستانی همدان گفت دستگاه‌های متولی فرهنگی و به ویژه شهرداری باید در راستای اقدامات فرهنگی تلاش بیشتری کنند، چرا که کار صورت گرفته به نام استان است.

به خوبی می‌شود به این نکته اشاره کرد که برگزاری جنگ‌های شادی در جشنواره زمستانی و تابستانی و همچنین دهه مبارک فجر بر عهده میراث فرهنگی نیست و اداره فرهنگ و ارشاد متولی برگزاری این گونه برنامه‌هاست و جای تأسف دارد که این اداره در برخی از موارد حتی راضی به صدور مجوز اجرای کنسرت خوانندگان معروف در همدان هم نمی‌شود.

به هر حال هفتمین جشنواره زمستانی همدان پایان یافت تا همدان در طول 10 روز برگزاری، از طریق رسانه‌های ملی در شبکه یک، دو و خبر چند بار معرفی شود و همچنین رسانه‌های مکتوب و سایبری الحق به خوبی پای کار آمدن و در انعکاس و پوشش رویدادهای این جشنواره به خوبی وظایف خود انجام دادند.

امیدواریم در جشنواره بعد شاهد همکاری بهتر دستگاه‌های مربوط و همچنین حضور پررنگ مسئولان سیاسی استان و به تبع آن شرایط حضور و مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول