اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

نقش گیلانی‌ها در صادرات کمرنگ است

استاندار گیلان بر توسعه تجارت در این استان تاکید کرد و گفت: تجارت گیلان در حد و اندازه این استان نیست و نقش گیلانی‌ها در صادرات کمرنگ است.

نقش گیلانی‌ها در صادرات کمرنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با قدردانی از حضور باشکوه مردم گیلان در راهپیمایی روز 22 بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به منظور گرامیداشت آرمان‌های امام (ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی حماسه حضور گیلانی‌ها به‌ویژه مردم رشت در راهپیمایی روز 22 بهمن را گسترده عنوان کرد و افزود: امسال حضور مردم رشت در راهپیمایی روز 22 بهمن 30 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

*زمان و مکان برای مدیران گیلان بی‌معنا است

نجفی در ادامه با اشاره به بارش برف سنگین در گیلان، تصریح کرد: ستاد بحران گیلان تبدیل به ستاد تدبیر و مدیریت در استان شده است و مدیران اکنون به گونه‌ای رشد کرده‌اند که زمان و مکان برای آنها معنا ندارد.

استاندار گیلان به استهلاک ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد و گفت: عمر ماشین‌آلات راهداری و دیگر دستگاه‌های استان بیش از 17 سال است.

وی با بیان اینکه مدت 48 ساعت حصر در برف شایسته مردم گیلان نیست، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان از 48 ساعت قبل از آغاز بارش برف در حالت آماده‌باش بودند و با تمام توان وارد میدان شدند تا نزد مردم خجالت‌زده نباشیم.

نجفی از مدار خارج شدن 200 ترانس برق در ساعت‌های اولیه بارش برف در گیلان خبر داد و بیان کرد: برق بسیاری از نقاط استان در کمتر از چند ساعت وصل شد.

استاندار گیلان همچنین به انتخاب سید عیسی مهدوی به تصدی فرمانداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: مهدوی از مدیران خادم، پاک‌دست و متخصص در بخش عمران و آبادانی است.

وی خواستار توسعه شهرستان رشت با رویکرد دولت و تدبیر شد و خاطرنشان کرد: شهرستان رشت قابلیت‌های قوی و برتری در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و تجارت دارد.

نجفی با اشاره به وجود مشکلات بسیار در رشت، اظهار کرد: شهرستان رشت در بخش برنج حرف‌های زیادی دارد اما کوچک بودن اراضی کشت و تامین آب از مشکلات است.

*نقش گیلانی‌ها در صادرات کم‌رنگ است

استاندار گیلان بر توسعه تجارت در این استان تاکید کرد و افزود: تجارت گیلان در حد و اندازه این استان نیست و نقش گیلانی‌ها در صادرات کم‌رنگ است.

وی خواستار فعالیت جدی در امر صادرات کالا و خدمات از گیلان شد و بیان کرد: گیلان جزو 10 استان صادرکننده کشور است اما بیشتر کالای صادراتی از دیگر استان‌ها است.

نجفی نبود تصفیه‌خانه پسآب صنعتی در شهر صنعتی رشت را از مشکلات خواند و تصریح کرد: رشت از امکانات حمل و نقل دریایی بی‌بهره است.

استاندار گیلان با اشاره به آلودگی آب‌های سطحی در رشت، خاطرنشان کرد: ساماندهی رودهای زرجوب و گوهررود باید در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی ورود جمعیت روستایی به شهر را از مشکلات رشت برشمرد و یادآور شد: روستائیان به دلیل اقتصادی نبودن کشاورزی و پایین بودن نرخ محصولات به شهرها مهاجرت می‌کنند.

نجفی، نبود اتحادیه‌های صادراتی منسجم و کارآمد، کمبود ماشین‌آلات کشاورزی، کمبود تفریحگاه‌ها و مناطق گردشگری را از جمله کاستی‌های شهرستان رشت عنوان کرد.

استاندار گیلان به ورود سالانه میلیون‌ها گردشگر به رشت اشاره کرد و افزود: رشت کمترین بهره را از وجود گردشگران می‌برد.

*بازارچه صنایع دستی و فرش دستباف گیلان در رشت افتتاح می‌شود

وی از افتتاح بازارچه صنایع دستی و فرش دستباف گیلان به‌زودی در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: گیلان 10 هزار نفر هنرمند صنایع دستی دارد و آثار این هنرمندان باید به علاقه‌مندان عرضه شود.

نجفی خواستار بهسازی جاده رشت ـ سنگر ـ کوچصفهان شد و بیان کرد: جاده آقاسید شریف ـ  جیرده نیازمند بهسازی است.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع آب‌رسانی و گازرسانی به روستاهای شهرستان رشت، بیان کرد: رشت نباید روستای بدون گاز و آب شرب داشته باشد.

وی راه‌اندازی بخش گردشگر درمانی را از دیگر قابلیت‌های شهرستان رشت عنوان کرد و گفت: امیدواریم رشت به شهرستانی زیبا تبدیل شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول