اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

راهپیمایی 22 بهمن پاسخی کوبنده به توهین‌های غرب بود

یکی از مراجع تقلید گفت: امسال راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد و پاسخی کوبنده و صریح به توهین‌های آمریکا و ایادی این کشور بود.

راهپیمایی 22 بهمن پاسخی کوبنده به توهین‌های غرب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بصیرت و آگاهی ملت ایران سبب شد در این صحنه هم مانند دیگر عرصه‌ها به میدان بیایند.

وی افزود: ملت ایران از ابتدا در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند و همین پشتوانه مردمی انقلاب را به اینجا رسانده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل دهن‌کجی‌هایی بود که مقامات آمریکایی داشتند.

وی ادامه داد: البته باید گفت توهین‌هایی که آمریکا و ایادی این کشور علیه جمهوری اسلامی روا می‌دارند، ناشی از ترس و اضطراب آنها از ملت ایران و نظام اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: وقتی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه ملت ایران سخن می‌گویند و توهین می‌کنند، مردم هم اینگونه در راهپیمایی 22 بهمن جوابی کوبنده و صریح به آنها و تمام بدخواهان نظام جمهوری اسلامی می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای مردم اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: نظام ایران حکومتی الهی است و ملت ایران تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی از تجار فرانسوی در روزهای اخیر برای تجارت با ایران ابراز علاقه و خوشحالی کرده‌اند، گفت: با این حال آمریکایی‌ها در تلاش هستند آنها را منصرف کنند و باز هم تحریم‌های خود را ادامه دهند.

آیت‌الله نوری همدانی ملت ایران را بزرگ‌ترین پشتوانه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه و در قالب خطبه‌ها و نامه‌های خود این مسئله را مورد توجه قرار داده است و از فرمانروایان می‌خواهد در رفتار خود با مردم ملاطفت داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به عهدنامه مالک اشتر به عنوان یکی از پرمغزترین و پرمعناترین نامه‌های نهج‌البلاغه گفت: در حقیقت این نامه منشوری برای حکومت است که جامع‌تر از آن در عالم وجود نداشته است.

وی بحث جدایی دین از سیاست را تفکری شیطانی دانست و عنوان داشت: دین مبین اسلام امر سیاست و حکومت را با دین آمیخته و پیوسته می‌داند و جدایی آنها را بر نمی‌تابد.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی در حکومت دینی افزود: انفال که همان ثروت‌های عمومی کشور هستند، در دست حاکم اسلامی قرار دارند و حکومت باید از آنها در راستای تولید ثروت و ریشه‌کن کردن بیکاری و فقر بهره ببرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: اگر خواهان اصلاح جامعه هستیم باید شیوه‌های تعلیم و تربیت را اصلاح کنیم تا مردمی پرورش یابند که با اصول دین آشنا و در راستای پیاده کردن احکام اسلامی کوشا هستند.

انتهای پیام/78004/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول