اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زیدون خبر داد

کشف بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق در زیدون

بخشدار زیدون گفت: بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران ناجا در زیدون کشف و ضبط شد.

کشف بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق در زیدون

آرمین ساعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: بنابر اخبار و اطلاعاتی که در هفته‌های گذشته به پلیس آگاهی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا گزارش شده بود حکایت از این داشت افرادی که از قاچاقچیان عمده سوخت در بخش زیدون هستند مشغول فعالیت قاچاق بزرگ سوخت در این منطقه هستند.

وی افزود: این قاچاقچیان در مرکز بخش، اقدام به جمع‌آوری و انبار حجم بسیار بالایی از سوخت (نفت و گاز) در 30 مخزن 10 تا 45 هزار لیتری کرده بودند که قصد جابجایی این محموله بزرگ را داشتند که با شناسایی این محل‌ها این محموله قاچاق سوخت کشف و ضبط شد.

بخشدار زیدون ادامه داد: این محموله‌های سوخت از طریق لنج‌داران شهرستان‌های دیلم و هندیجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شود.

ساعد خاطرنشان کرد: برابر گزارشی شفاهی رئیس اداره اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا با تحت نظر قرار دادن محل‌های  مورد نظر پس از 24 ساعت صحت و سقم خبر تایید شد و  با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان بهبهان و بخش زیدون و اخذ مجوز قضایی از هر سه مکان بازرسی شد و با حضور عوامل انتظامی شهرستان و بخش زیدون  این سوخت‌های قاچاق مصادره شد.

وی اضافه کرد: قاچاقچی به صورت بسیار ماهرانه‌ای تعداد 30 مخزن بزرگ را در محل مورد نظر تعبیه و به صورت لوله‌کشی  متصل به هم و مجاور برای گمراهی ماموران وصل کرده بود.

بخشدار زیدون تصریح کرد: با هماهنگی با پخش فراورده‌های نفتی این سوخت قاچاق به محل‌های مختلف در شهرستان بهبهان و اهواز بارگیری و تخلیه خواهد شد.

وی یادآور شد: قاچاقچیان سوخت قبل از حضور نیروی انتظامی در محل، متواری و با باز کردن شیرهای مخازن و پاره کردن شیلنگ‌های تخلیه سعی در معدوم کردن  سوخت مخازن را داشتند که خوشبختانه مقدار کمی از سوخت مخازن به این شکل معدوم و مابقی به جایگاه‌های سوخت ارسال شد.

ساعد افزود: در حال حاضر نیز ماشین‌های حمل سوخت برای انتقال سوخت مخازن کشف شده به جایگاه‌های بهبهان و اهواز در حال فعالیت و جابجایی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بالا بودن قیمت سوخت و نزدیک بودن این بخش به دریا باعث شده که افراد سودجو به این پدیده شوم روی آورده  که این اقدام باعث ضرر و زیان زیادی به بیت‌المال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با این اقدام موثر نیروهای انتظامی از خروج بیش از 30 میلیارد ریال از سرمایه ملی کشور جلوگیری شد.

بخشدار زیدون در پایان گفت: از تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب پلیس آگاهی ناجا، فرماندهی انتظامی استان و شهرستان بهبهان و همچنین ماموران نیروی انتظامی بخش زیدون که در کشف و ضبط این محموله بزگ قاچاق سوخت اقدام کردند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/72008/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول