اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره خبر داد

عضویت 4 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره گفت: چهار هزار نفر از مردم عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره هستند.

عضویت 4 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره

لیلا صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هفت کتابخانه فعال در شهرستان خرم‌دره وجود دارد، تصریح کرد: 4 هزار نفر از مردم عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره هستند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان را 77 هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود: به طور متوسط ماهانه 8 هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی امانت داده می‌شود.

* ماهانه 15 هزار خرم‌دره‌ای به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه می‌کنند

این مسئول ادامه داد: همچنین به طور متوسط ماهانه 15 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره مراجعه می‌کنند.

صباغی با بیان اینکه سیزدهمین ایستگاه مطالعه استان زنجان طی روزهای گذشته در محل بیمارستان بوعلی خرم‌دره راه‌اندازی شده، گفت: در مرحله نخست قفسه ویژه ایستگاه مطالعه قابلیت نگهداری 2 هزار و 100 جلد با 15 عنوان کتاب را دارد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد کتاب برای همه مقاطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوعات مختلف است، اضافه کرد: این اقدامات با شعار «هر شهروند یک کتابدار» و موضوع اعتمادسازی در بین شهروندان تبیین می‌شود و در بازه زمانی دو ماه با 4 هزار جلد کتاب شارژ می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان‌ها از نیمه دوم امسال آغاز شده، ادامه داد: این ایستگاه سیزدهمین ایستگاه مطالعه استان زنجان و نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان خرم‌دره است.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان می‌توانند کتاب را در محل بیمارستان در ساعات انتظار و یا برای مدت 15 روز به امانت ببرند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل به نگهداری کتاب در نزد خود به ازای هر جلد مبلغ 20 هزار ریال از طریق شماره حساب موجود در پشت جلد کتاب‌ها هزینه آن را پرداخت کنند.

صباغی با بیان اینکه افراد بسیاری روزانه به بیمارستان مراجعه می‌کنند، متذکر شد: این افراد می‌توانند در ساعات انتظار از کتاب‌های موجود در ایستگاه مطالعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه مطالعه در مکان‌های پرتردد راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: ایستگاه مطالعه در مکان‌هایی همچون راه‌آهن، فرودگاه، ترمینال، بانک، بیمارستان و... راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره در پایان اذعان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند برای مطالعه کتاب‌های مورد علاقه به محل کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول