اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

رفع بیکاری در 2 سطح کلان اقتصادی و استانی اولویت کاری مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت کاری در مجلس، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم به ویژه رفع بیکاری است که در دو سطح کلان اقتصادی و استانی پیگیر آن خواهیم بود.

رفع بیکاری در 2 سطح کلان اقتصادی و استانی اولویت کاری مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا پور ابراهیمی ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم راور در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: در آستانه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی آسیب‌شناسی حرکت انقلاب اسلامی یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز باید بتوانیم فهرستی از نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی را شناسایی و فرصت‌ها و تهدیدهای آن را بدانیم و در زمینه آنها اظهار نظر کنیم.

وی با بیان ای که به برکت خون شهدا و ایمان و اراده همین جوانان در مقابل تمام ارکان دشمن ایستادگی کرده‌ایم، افزود: امروز که جوانان ما با این اعتقاد و ریشه معنوی در مقابل بزرگ‌ترین تهاجم دشمن که پشت آن تمام قدرتهای جهانی بود، مقاومت کردند و در مرزهای علمی با تمام توان جنگیدند، شایسته نیست در بخش اقتصادی دچار مشکل باشیم.

با تبیین نقاط ضعف و قوت مسیر آینده انقلاب را بهتر ترسیم کنیم

پورابراهیمی بیان داشت: تبیین نقاط قوت و ضعف و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها چهار محور اساسی است که به ما کمک می‌کند، مسیر آینده انقلاب را بهتر ترسیم کنیم و برای رسیدن به افق بلند مدت و تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی آنها را مد نظر قرار دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: امروز کارنامه و عملکرد جمهوری اسلامی در برخی زمینه‌ها قابل تقدیر است به ویژه اتفاقات حوزه علم و فناوری کشورمان بی‌نظیر است و به برکت جمهوری اسلامی رشد عظیم علمی در کشور ایران چشم جهانیان را متحیر کرده و تمام تلاش دشمن این است که خودباوری و رشد و بالندگی را در بین مردم ما به کمترین میزان برساند.

وی به دستاوردهای علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: دستاوردهای ما پس از انقلاب سبب شده است هم‌اکنون رتبه اول تولید علم را در منطقه داشته باشیم و دشمن از توسعه علم و دانش در ایران نگران است و تمام تلاش خود را برای عقب نگه‌داشتن ایران در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد و می‌داند ما در آستانه یک خیزش بزرگ علمی قرار گرفته‌ایم.

پور ابراهیمی یادآور شد: دلیل اینکه امروز آمریکایی‌‌ها در موضع مباحث هسته‌ای با عصبانیت به کشور جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند، اتکا به توانمندی‌های علمی جوانان برومند ایران است و این توانمندی جایگاه عظیمی برای جمهوری اسلامی رقم زده است.

وی ضمن اشاره به وجود نرخ بیکاری بالا در استان کرمان اظهار داشت: اولویت کاری در مجلس، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم به ویژه رفع بیکاری است که در دو سطح کلان اقتصادی و سطح استانی پیگیر آن خواهیم بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی در استان زیبنده مردم کرمان با  وجود نعمت‌های بیشمار خدادادی نیست و تورم به شدت خانواده‌ها را اذیت می‌کند و اشتغال تحصیل‌کرده‌ها دغدغه اصلی خانواده‌ها شده و باید برای این دغدغه‌ها چاره‌اندیشی شود. 

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت‌ کاری مسئولان است

وی حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را اولویت ‌کاری مسئولان عنوان کرد و افزود: برخی از این مشکلات باید به صورت کلان و برخی به صورت منطقه‌ای پیگیری و رفع شوند.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: امروز ظرفیت‌های داخلی به اندازه‌ای است که ما بتوانیم بدون اتکا به خارج رو به جلو حرکت کنیم و اگر دولتمردان ما تصور کنند که در پای میز مذاکره در حوزه هسته‌ای اقتدار اقتصادی به کشور بر می‌گردد دچار یک اشتباه و خطای بزرگ استراتژیک شده‌اند.

وی افزود: زمانی می‌توانیم در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای و در پای میز مذاکرات هسته‌ای با عزت و اقتدار حق مردم جمهوری اسلامی را بگیریم که از درون به اوج توانمندی‌های اقتصادی برسیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز ظرفیت‌ها باید به جای نفت در تولید و به سمت معادن حرکت کند، افزود: معادن راور بزرگترین ظرفیت اقتصادی منطقه است، اما با 70 درصد محدوده‌های معدنی این منطقه را ثبت محیط زیست داده‌اند و این کار سبب افزایش بیکاری و مشکل اشتغال جوانان راوری شده است، لذا این ظرفیت‌ها باید آزاد شود. 

وزارت صنعت اجازه بهره‌برداری به معدن راور را بدهد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت باید در زمینه مزایده معدن راور که به ثبت داده شده، اما در حال حاضر رها شده‌اند و نه خود افراد بهره‌برداری می‌کنند و نه اجازه بهره‌برداری به دیگران می‌دهند، تصمیم‌گیری و اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه 30 درصد جمعیت استان کرمان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یادآور شد: این موضوع زیبنده استان کرمان نیست و باید شرایطی را ببینیم که همه مردم در یک تمکن مالی خوب به سر می‌برند و با عزت و اقتدار و احترام و با درآمد خودشان زندگی می‌کنند.

پور ‌ابراهیمی اظهار داشت: مشکل اشتغال جوانان راور باید به دست خود آنها حل شود، زیرا در راور اهتمام جدی برای سرمایه‌گذاری نیست و ادبیات جدیدی در بحث اشتغال راور باید مطرح شود.

وی بیان داشت: با تصویب نمایندگان در سال 93 بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل می‌شود و مجوز قانونی به دولت داده شده که این مبالغ در وام‌های خوداشتغالی جوانان و بخشی هم به سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی داده شود و فرصت‌های بزرگی فراهم شود تا جوانان روی پای خودشان بایستند.

بی‌تدبیری برخی مدیران قابل قبول نیست

وی با اشاره به اینکه در طرح‌های بزرگ صنعتی با تمام وجود پیگیری خواهیم کرد و بی‌تدبیری برخی مدیران قابل قبول نیست، افزود: امروز دشمنان با تمام توان در عرصه اقتصادی وارد جنگ با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و با استفاده از تحریم‌هایی با عنوان تحریم‌های فلج کننده قصد دارند ایستادگی و مقاومت ملت ایران را بشکنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: در سال 1388 راور از لیست مناطق محروم خارج شده است که یک بی‌انصافی بزرگ در حق مردم این شهرستان بوده و پیگیری این موضوع در اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

پور ابراهیمی ابراز داشت: در چند ماه اخیر موضوع سرمایه‌گذاری برای کک‌سازی راور مطرح شده، اما با وجود برگزاری نشست‌هایی با معاونت وزارتخانه هنوز هیچ همکاری برای اجرا و حل این موضوع انجام نشده است.

وی افزود: چندین ماه است که موضوع رساندن خوراک به کک‌سازی راور را پیگیری می‌کنم، اما مسئولان در این زمینه پاسخگو نیستند و اگر دولت در این زمینه اقدامی انجام ندهد من مجبور به طرح سئوال ملی از وزیر خواهم بود.

پور ابراهیمی اظهار داشت: به فضل الهی با وحدت و همدلی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای همه تحریم‌ها و سختی‌ها را پشت سر گذاشته و تهدیدها را به یک فرصت طلایی تبدیل می‌کنیم.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول