اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب تحقق عملی شعار استقلال و آزادی بود

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب دستاوردهای مهم و ارزشمندی داشت که مهم‌ترین آنها شعارهای روزهای ابتدایی انقلاب همچون شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است که ما را از زیرسلطه رژیم پهلوی بیرون آورد.

مهم‌ترین دستاورد انقلاب تحقق عملی شعار استقلال و آزادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سردار یونس امیری ظهر امروز در جشن پیروزی انقلاب در شهر لیکک ضمن تبریک دهه پرفروغ فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: امام عزیز ما نهضتی را در سال 42 آغاز کردند که کمتر از دو سال بعد از این نهضت، پیمان ننگین ایران با آمریکا بسته شد.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: امام (ره) به علمای شیعه و ملت ایران فتوا داد که به پا خیزند و اعتراض امام خمینی به این پیمان ننگین به این جهت بود که مفاد این عهدنامه اشاره به تحقیر ایرانیان و کرامت و احترام ویژه برای آمریکایی‌ها بود که امام با نگرانی از علما و مردم خواست جلوی این پیمان ننگین را بگیرند.

سردار امیری افزود: پس از چنین اتفاقاتی بود که رژیم منحوس پهلوی به ساواک دستور داد به منزل امام خمینی هجوم آورند و ایشان را دستگیر کرده و تبعید کنند.

وی تصریح کرد: امام نزدیک به 14 سال در هجرت به سر می‌بردند اما رژیم پهلوی که باز هم متوجه خطر وجود امام می‌شد از کشور عراق خواست ایشان را از این کشور به کشور فرانسه و در روستایی به نام نوفل لوشاتو تبعید کردند.

امیری افزود: تا این‌که در سال 57 همه ملت ایران بالاخص دانش‌آموزان و دانشجویان با فریاد الله‌اکبر همه جا را تعطیل کردند که این تعطیلات از 13 آبان سال 57 آغاز شد و تا بهمن ماه ادامه یافت و منجر به ورود امام در دهه فجر شد و با ورود امام در این دهه نورانی انقلاب به پیروزی رسید.

این فرمانده ارشد نظامی استان خاطرنشان کرد: وقتی آن روزها از امام خمینی (ره) پرسیدند با کدام سرباز می‌خواهی مقابل رژیم منحوس پهلوی مقابله کنی با صلابت گفتند که سربازان من در گهواره هستند و همان سربازان در سال 57 نشان دادند به لطف خدا انقلاب بزرگ و بی‌نظیری در یک نقطه حساس و استراتژیک از جهان به وجود آمد.

وی تاکید کرد: انقلابی اسلامی و حکومتی دینی اعلام موجودیت کرد و بعد از انقلاب توسط امام اهدافی مشخص شد و ایشان خود را حامی مستضعفان جهان و دشمن مستکبرانی همچون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد.

امیری گفت: اکثر مردم به خوبی به یاد دارند که قبل از انقلاب ما هیچ چیز نداشتیم و اکنون هر چه هست از برکات انقلاب است، پیشرفت‌هایی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آمده همه جانبه و چشمگیر بود که در زمینه‌هایی همچون علم هسته‌ای، علم پزشکی، علوم فضایی به ویژه در بحث نظامی پیشرفت‌های چشمگیری به وجود آمد.

وی ادامه داد: انقلاب دستاوردهای مهم و ارزشمندی داشت که مهم‌ترین آنها شعارهای روزهای ابتدایی انقلاب همچون شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است که ما را از زیر سلطه رژیم پهلوی بیرون آورد.

انتهای پیام/82009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول