اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ وزیر کشور در جمع مردم تبریز:

جهانیان هنوز ملت ما را نشناخته‌اند / غرب در چگونگی انقلاب ایران مانده‌است

وزیر کشور با بیان اینکه چگونگی این انقلاب و انفجار نور و چگونگی این معجزه هنوز در نظریه‌‌های اهل تحلیل دنیای غرب ناشناخته مانده است، گفت: هزارها نظریه داده‌اند اما شما می‌دانید هنوز در تحلیل‌های خود دچار اشتباه هستند.

جهانیان هنوز ملت ما را نشناخته‌اند / غرب در چگونگی انقلاب ایران مانده‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در جمع راهپیمایان تبریزی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان نماز این شهر اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر انقلاب اسلامی، عنصر دینی و مذهبی است  و بستر انقلاب ما بر اساس اعتقادات دینی استوار بوده است و همین اعتقادات در کنار روحیه ایثار و شجاعت مردم منجر به معجزه انقلاب و انفجار نور شد.

وی با بیان اینکه این مراسم برای عبرت‌اندوزی و تجربه‌اندوزی و یاد‌آوری خاطرات و حماسه‌ها و قدردانی از شهدا و امام راحل و تجدید بیعت مجدد با شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب و راه آن‌هاست، افزود: برای اینکه ما بتوانیم از حماسه‌ها و خاطره‌های این ایام توشه راهی بسازیم برای مسیر آینده، همواره باید یک مروری بر گذشته خودمان در مسیر 35 ساله داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: باید شرح و تحلیلی از فضای موجود کشور داشته باشیم و با هم به توافق و به تحلیل مشترک برسیم و ان شاء‌الله مسیر مشترک پیش رو را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: آنچه به عنوان عناصر انقلاب می‌توان از آن نام برد اول اعتقادات دینی این مردم است، ما انقلاب را تجمع خواست‌ها و مطالبات و دعاها و استغفارها و مجاهدت‌ها و راه شهیدان در طول 1400 سال می‌دانیم.

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی مجاهدت‌های 1400 ساله اسلام و تشیع است، افزود: ما وارث اعتقادات، آموزه‌ها و باورهای دینی هستیم

وی خاطر نشان کرد: بستر و اساس اصلی انقلاب اعتقادات دینی بوده است و این اعتقادات در زمانی که با مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها و ایثار و شهادت پیوند می‌خورد، انفجار نور و معجزه انقلاب رخ می‌دهد.

هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه چگونگی این انفجار نور و چگونگی این معجزه هنوز در تحلیل‌های اهل تحلیل دنیای غرب ناشناخته مانده است بیان کرد: هزارها نظریه داده‌اند اما شما می‌دانید هنوز در تحلیل‌های خود دچار اشتباه هستند، هنوز این ملت را نشناخته‌اند و به اعتقادات دینی و باورهای انقلابی این ملت ایمان نیاورده‌اند و به لطف خداوند بر اساس همین تحلیل‌های غلط کارهایی را انجام می‌دهند که موجب انسجام و وحدت درونی ما و اشاعه و گسترش اسلام می‌شود.

وی تاکید کرد: آنها هنوز  معنای واژه امام در فرهنگ دینی ما را نمی‌دانند، آنها هنوز نمی‌دانند که امام ما با مردم چه کار کرد، امامی که خود در امر مبارزه پیشقدم شد.

وزیر کشور تصریح کرد: ایشان اولین کسی بود که علم مبارزه را در سال 42 برداشت امام بود و اولین کسی که زندان و تبعید را به جان خرید و فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد امام بود.

وی با بیان اینکه امام مظهر عرفان و تقوا و شهامت و جرأت و جسارت و توانایی‌های علمی بود و در مسیر مبارزه خود پیش قدم بود و توانست دل‌ها و جان‌های مردم را متوجه خود بکند، ادامه داد: به گونه‌ای که راه امام راه مردم شد و حرف امام حرف مردم شد و همه این‌ها به گونه‌ای تجلی پیدا کرد که همه مردم ایران  امام‌گونه در مسیر انقلاب حرکت کردند‌.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: آن تحولی که امام در جان و دل مردم ایجاد کرد و روحی که در کالبد این مردم دمید، روح ایثار و شهادت و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم بود نه ظلم و ستم در چارچوب مرزهای ایران بلکه فرامنطقه‌ای، ایشان ادعای مبارزه با آمریکایی‌ها را داشت.

وزیر کشور افزود: امام پنجه در پنجه استکبار جهانی انداخت و به صراحت اعلام کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اینگونه شد که مردم سر از پا نشناخته و در هر مسیری که او تعیین کرد حرکت کردند.

وی ادامه داد: نهایتا دولت و حکومتی که مظهر حمایت آمریکایی‌ها و غرب بود و قوی‌ترین استحکامات نظامی را داشت در مقابل اراده ملت ما فرو ریخت و انقلاب و انفجار نور به وقوع پیوست.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول