اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در حرم حضرت معصومه(س):

‌ژست‌های سیاسی آمریکا دیگر اثری ندارد / غرب با شکلات‌های سیاسی شکست مقاومت را دنبال می‌کند‌

رئیس مجلس گفت: آمریکا یک بار در سال 57 تصمیم گرفت انقلاب ایران را منحرف کند ولی با یک اقدام امام و پشتیبانی مردم شکست خورد و امروز هم نمی‌تواند جلوی فریاد مظلومان عالم را بگیرد‌.

‌ژست‌های سیاسی آمریکا دیگر اثری ندارد / غرب با شکلات‌های سیاسی شکست مقاومت را دنبال می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی ظهر امروز در پایان راهپیمایی بزرگ مردم قم به مناسبت 22 بهمن، در اجتماع مردم قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ظهور تفکر اسلامی و دینی امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: 22 بهمن امسال با انرژی مضاعف و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد.

وی افزود: این حضور گسترده هر سال حرکتی جدید در نظام اسلامی به وجود می‌آورد؛ مردم قم نیز که تاثیری شگرف در انقلاب و تداوم آن داشته‌اند باید بدانند که قم خاستگاه نهضت اسلامی بوده و در جریان حوادث 15 خرداد 42 و 19 دی 56 نقشی اساسی داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم قم افتخار همگامی و پیشرو بودن در انقلاب اسلامی را دارند، گفت: امروز هم قمی‌ها حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و باید در مقابل این همه عظمت و اخلاص سر تعظیم فرود آورد.

وی ادامه داد: امام راحل به ما آموخت قدرت انقلاب از اسلام است و تداوم آن هم با دین‌مداری امکان‌پذیر خواهد بود زیرا هویت انقلاب و اسلام یکی است هر چند گاهی اوقات به این مسئله کم توجهی می‌شود.

لاریجانی اعتلا و سرافرازی ملت ایران و حرکت‌های پر خروش انقلابی در سال‌های بعد را به دلیل اسلامیت نهضت دانست و تصریح کرد: گروهی از لیبرال‌ها در اوایل انقلاب گمان می‌کردند با جدایی دین از سیاست می‌توانند آسان‌تر کشور را اداره کنند ولی اشتباه بزرگ آنها همین امر بود.

رئیس مجلس افزود: عظمت نظام به دلیل اسلامی بودن آن است و آنچه سبب شد بسیجیان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هم حضوری سرنوشت‌ساز داشته باشند و سرنوشت جنگ را تغییر دهند همین اتکا به اسلام بوده است.

وی اسلامیت انقلاب ملت ایران را دلیل موج‌آفرینی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی دانست و تاکید کرد: اسلام عامل افتخار و عزت ما در گذشته، حال و آینده است و اگر از اسلام جدا شویم خسارت‌های فراوانی به نظام و امت مسلمان وارد خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه دنیای غرب به دلیل مادی‌نگری دچار مشکلات فراوانی شده است، گفت: کمونیست‌ها هم به دلیل دوری از خداوند با شکست مواجه شدند ولی جمهوری اسلامی به دلیل اتکا به شعار نه شرقی نه غربی موفق شد از بحران‌هایی که این دو بلوک را گرفتار کرده به دور باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: امروز استکبار جهانی به دنبال ایجاد انحراف در انقلاب‌های منطقه است و می‌خواهد آنها را از مسیر اسلام‌خواهی جدا کند و البته در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وارد می‌شود.

وی استقلال در مسائل علمی و سیاسی را رهاورد و هدیه انقلاب و امام به ملت ایران دانست و گفت: اگر امروز غرب نگاهی غضب‌آلود به ایران اسلامی در زمینه انرژی هسته‌ای دارد به آن دلیل است که ما در شرایط تحریم به این سطح رسیده‌ایم و آنها به هیچ وجه توقع چنین چیزی را نداشتند.

لاریجانی ادامه داد: غرب در قضیه هسته‌ای با غوغاسالاری قصد بر هم زدن شرایط را دارد ولی باید بدانیم دانشمندان ما در علوم دیگر از جمله سلول‌های بنیادین و فضایی هم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و حتی در وصیت‌نامه خویش تاکید فراوانی بر استقلال اقتصادی داشتند عنوان داشت: تشکیل جهاد سازندگی از ابتدای انقلاب و نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد از درون کشور گویای اهمیت این موضوع است.

وی بیان داشت: با وجود تحصیل‌کردگان دانشگاهی فراوان، منابع انرژی زیاد و تنوع اقلیمی مناسب در داخل کشور باید بتوانیم در زمینه‌های مختلف اقتصادی به استقلال دست یابیم.

لاریجانی توجه به نیروها و ظرفیت‌های داخلی را عامل شکوفایی اقتصاد دانست و تصریح کرد: چرا با وجود ظرفیت‌های فراوان باید به صورت بی‌رویه از کشورهای خارجی اجناسی وارد کنیم در حالی که این روش به نفع تولید داخلی نیست هر چند مدتی این امر جریان داشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حربه تحریم از سوی دشمنان اسلام و ایران گفت: پاسخ این تحریم‌ها را باید با تکیه بر تولید داخلی و از راه تحقق اقتصاد مقاومتی بدهیم و با ایجاد شغل و تولید بیشتر، در مقابل دشمن بایستیم.

وی با بیان اینکه در قم نیز تلاش‌هایی برای این منظور صورت گرفته است عنوان داشت: شهرک‌های صنعتی در قم توسعه یافتند و اخیراً به استاندار قم نیز گفته‌ام تیمی مستقل برای مراقبت از بخش‌های تولیدی تشکیل دهد تا صنایع در فراز و فرودهایی که به وجود می‌آیند دچار رکود نشوند.

لاریجانی افزود: سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در حوزه تولید در قم صورت گرفته که بسیاری از آنها با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند که اگر فعال شوند دو برابر وضع موجود ایجاد شغل خواهند کرد.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع)، حوزه علمیه و وجود مراجع تقلید ظرفیت زائرپذیری قم را هم افزایش داده است خاطرنشان کرد: ایجاد تسهیلات برای مسافران سبب ایجاد شغل برای جوانان قمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی سفرها و مذاکراتی که با خارجی‌ها داشتم دریافتم بسیاری از آنها به ویژه شیعیان مایل به سرمایه‌گذاری در ایران و شهر قم دارند گفت: باید بسترهای مناسب برای این منظور را فراهم کرد و به همین دلیل از شورای شهر، شهرداری و استانداری می‌خواهیم این زمینه‌ها را ایجاد کنند.

لاریجانی طرح حرم تا جمکران را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در این طرح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی وجود دارد و علاوه بر این با توجه به شاهراه ارتباطی بودن قم در مرکز ایران، می‌توان ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی فراهم کرد؛ امروز قم در حوزه‌هایی همچون معدن، صنعت، کشاورزی و دامپروری دارای ظرفیت‌های خوبی است و در صندوق توسعه ملی هم امکان خوبی برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است هر چند تاکنون تنها چند طرح محدود از قم در این صندوق دیده شده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده می‌توان از ظرفیت فاینانس هم به خوبی بهره برد ابراز داشت: در زمینه اوراق مشارکت هم با توجه به تورم موجود نمی‌دانیم استقبال مردمی چقدر خواهد بود ولی برای برخی طرح‌های سود ده و با تکیه بر تجربه‌های قبلی، می‌توان از اوراق مشارکت هم بهره برد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مذاکرات هسته‌ای موفق باشیم باید استقلال اقتصادی خود را تقویت کنیم زیرا دشمنان احساس کرده‌اند که ما نیازهایی داریم و به همین دلیل با سوء استفاده از آنها و به دلیل فرومایگی و روحیه استکباری درصدد ضربه زدن و توهین‌آمیز سخن گفتن هستند.

لاریجانی افزود: خجالت‌آور است که مقامات آمریکایی می‌گویند با پولی که آزاد شده ایران توانسته‌ است مقداری آذوقه تهیه و میان مردم توزیع کند؛ این نهایت بی حیایی و پر‌رویی آنهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته‌های سبد کالایی ارتباطی با مذاکرات نداشته‌اند گفت: نکته حائز اهمیت این است که پول آزاد شده هم درآمدهای ایران بوده که به صورت ظالمانه بلوکه شده بودند ولی آمریکایی‌ها طوری سخن می‌گویند که گویی این پول‌ها مال آنها بوده و این حرف‌ها نشان از خوی استکباری آنها دارد.

وی با بیان اینکه امام به ما آموخت در مقابل مستکبران باید ایستادگی کنیم عنوان داشت: مقاومت ملت ایران بود که امروز بیداری اسلامی را شکل داده است؛ امروز وظیفه ماست که از سخنان و رفتاری که موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود بپرهیزیم و در مسیری که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند یعنی مقاومت گام برداریم.

ژست‌های سیاسی آمریکا دیگر اثری ندارد

لاریجانی با اشاره به درس‌آموزی مسلمانان سایر کشورها از انقلاب اسلامی گفت: مردم عراق با اتکا به مقاومت توانستند آمریکا را از کشور خود بیرون برانند و حزب‌الله لبنان هم بر همین اساس کمر رژیم صهیونیستی را در جریان جنگ 33 روزه شکست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب در صدد به انحراف کشاندن بیداری اسلامی است خاطرنشان کرد: شاید آنها با فریبکاری بتوانند خاکستری بر روی آتش بریزند ولی نمی‌توانند این شعله خشم مسلمانان از استکبار را خاموش کنند؛ آمریکا یک بار در سال 57 تصمیم گرفت انقلاب ایران را منحرف کند ولی با یک اقدام امام و پشتیبانی مردم شکست خورد و امروز هم نمی‌تواند جلوی فریاد مظلومان عالم را بگیرد زیرا همه ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیگر ژست‌های سیاسی آنها نمی‌تواند بر حقیقت سرپوش بگذارد.

غرب قصد دارد با شکلات‌های سیاسی بر مقاومت فلسطین سرپوش بگذارد

وی تصریح کرد: آمریکا قصد دارد با شکلات‌های سیاسی مقاومت ملت فلسطین را مخفی نگاه دارد و بر آن سرپوش بگذارد ولی اشتباه مقامات این کشور همین مسئله است و امروز رهبران فلسطینی به این توطئه آنها پی برده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه پاسخ فریبکاری غرب موج‌های سنگین‌تر در آینده خواهد بود گفت: رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان نیروهای داخلی و نیز اتحاد همه مسلمانان جهان تاکید دارند و امام راحل هم همین مسئله را مورد توجه قرار داده بود.

فریادهای آمریکا مانند غرش شیر پیر است

رئیس قوه مقننه افزود: امروز شیطنت‌های بیگانگان بیشتر شده و آنها سعی دارند با فشار بیرونی و اختلاف‌افکنی داخلی گران‌فروشی کنند ولی شعارهای امروز مردم ایران و قم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که گزینه‌های روی میز آنها را به تمسخر گرفته‌اید و این امر بصیرت شما را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا می‌توانست جنگی را علیه جمهوری اسلامی به راه بندازد این کار را می‌کرد گفت: فریادهای آمریکا به مانند غرش‌های شیر پیری می‌ماند که جرأت حمله ندارد.

لاریجانی اقتصاد مقاومتی یک اصل انقلابی دانست و تصریح کرد: اگر در داخل کشور شاهد آشفتگی سیاسی باشیم امکان سرمایه‌گذاری هم وجود نخواهد داشت زیرا سرمایه‌گذاری با آرامش سیاسی محقق می‌شود، توفیق در مذاکرات هم نیازمند وحدت ملی است.

فضای نقد نباید به میدان تیراندازی سیاسی تبدیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده 40 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است عنوان داشت: در این میان باید فضای نقد هم باشد که موجب زنده شدن جامعه است و لازمه پیشرفت محسوب می‌شود ولی نقد نباید به میدان تیراندازی سیاسی و صف‌کشی و اتهام‌زنی تبدیل شود.

وی با اشاره به حتمی بودن وجود دست پنهان سرویس‌های اطلاعاتی غربی در اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی گفت: جریان تکفیری که امروز هیچ مسلمانی را به دین‌داری نمی‌شناسد به جای اینکه در مقابل آمریکا بایستد به جان مسلمانان افتاده و این همان خواسته غرب است.

لاریجانی عنوان داشت: منافع جهان اسلام امروز در میان دو لبه قیچی تکفیر و استعمار قرار گرفته و در حال درو شدن است.

‌انتهای پیام/78002/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول