اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای کردستان اعلام کرد

تشکیل 393 شورای امر به معروف در ادارات کردستان

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از تشکیل 393 شورا در ادارات و 350 هسته تذکر لسانی در این استان خبر داد.

تشکیل 393 شورای امر به معروف در ادارات کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده دوشنبه‌شب در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج اظهار کرد: 393 شورا در ادارات، یک‌هزار و 182 شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌های استان تشکیل شده و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل 330 هسته تذکر لسانی در سطح استان بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 3 هزار و 450 نفر از معتمدین و 3 هزار و 780 نفر از کارکنان دولت آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر دیده‌اند.

به گفته وی، کردستان در زمینه آموزش معتمدین و شوراهای آموزش با اختلاف زیادی استان برتر در سطح کشور است.

وی از برگزاری 119 نشست و همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و بیان داشت:‌ اجرای طرح‌های تذکر لسانی و ابلاغ مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به ادارات از اقدامات انجام شده این معاونت در سال‌جاری بوده است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در راستای تشکیل شورا در اداراتی که تاکنون در این راستا اقدام نکرده‌اند، با جدیت در حال انجام است.

به گفته وی، نظارت بر اماکن عمومی و آموزش احکام شرعی به طیف‌‌های مختلف از دیگر مباحثی است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و در حال انجام است.

وی از تشکیل شوراهای حجاب و عفاف در سطح استان خبر داد و گفت: اجرایی نمودن اصل ششم قانون اساسی و ارتقای جایگاه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در افکار عمومی به عنوان یک ضرورت مورد توجه معاونت ادارات و کارخانجات استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه امر به معروف و تلاش در راستای ارتقای جایگاهی سازمانی ستاد برای اثرگذاری بیشتر اقدامات آن، به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تاثیر تذکر لسانی در ترویج معروفات و جلوگیری از گسترش منکرات در اجتماع خاطرنشان کرد: امر به معروف‌ و نهی از منکر یک فراخوان عمومی است و استفاده از تذکر لسانی در احیای این فریضتین الهی نقش مهمی دارد.

وی در پایان افزود: اگر فریضه امر به معروف از طریق تذکر لسانی در جامعه ترویج داده شود، جامعه با استفاده از یک روش ساده به یک فرهنگ غنی و سالم دست پیدا می‌کند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر جایی برای نمود و ظهور پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول