اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء شهرستان اصفهان:

امر به معروف نباید موجب تحقیر و تخریب شخص شود

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء شهرستان اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید موجب تحقیر و تخریب افراد شود و باید کاملا محترمانه و مخفیانه مطرح شود.

امر به معروف نباید موجب تحقیر و تخریب شخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهری‌فر امشب در همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به بخشی از آیه 10 سوره آل عمران که به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد، اظهار کرد: شرایط زمانی، مکانی و روحی افراد برای امر به معروف بسیار اهمیت دارد و در امر به معروف باید احترام به افراد رعایت شود.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء شهرستان اصفهان تاکید کرد: امر به معروف باید انجام شود، حتی اگر ضرر داشته باشد.

وی با بیان اینکه کلام باید تاثیر قطعی بر روی فرد امر شونده داشته باشد، گفت: امر به معروف 28 آیتم دارد که فرد آمر باید آنها را رعایت کند.

مطهری‌فر اضافه کرد: موقع امر به معروف باید ارتباط کلامی محبت‌آمیز از سوی امر کننده برقرار شود تا فرد امر شونده رغبت شنیدن کلام را داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه نکته که غرور افراد نباید شکسته شود، بیان کرد: امر به معروف نباید موجب تحقیر و تخریب شخص شود هر چند نقاط ضعف بسیاری داشته باشد.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء شهرستان اصفهان واژه، لحن و عمل را نمود امر به معروف عنوان کرد و افزود: 80 درصد امر به معروف به لحن گفتار بستگی دارد و آمران باید متانت در گفتار، ساده‌گویی پرهیز از شوخی و تحقیر را رعایت کنند.

این مسئول با بیان اینکه امر به معروف نباید بهانه‌ای به دست دشمن شود، گفت: عمل و گفتار شخص آمر باید با هم یکی و باور‌پذیر و در عین حال مخفیانه باشد.

مطهری‌نیا به وضعیت ظاهری آمران به معروف اشاره کرد و افزود: به آمران به معروف توصیه می‌شود به وضعیت ظاهری و بهداشتی خود رسیدگی و با وضعیت آراسته به امر به معروف بپردازند.

وی با بیان اینکه شاید امر به معروف برخی مصداق‌های قانونی و شرعی را با هم داشته باشد، گفت: در چنین مواردی آمران از مصداق قانونی به جای مصداق‌های دیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/63012/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول