اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یادی از شهدای بمباران هوایی سال 65 قروه / الماس‌هایی که در قاب شهادت می‌درخشند

21 بهمن سال 65 بمباران هوایی دشمن بعثی 55 نفر از شهروندان قروه‌ای را به خاک و خون کشید تا حقوق بشر آمریکایی در زیر تلی از خاک برای جهان معنا شود.

یادی از شهدای بمباران هوایی سال 65 قروه / الماس‌هایی که در قاب شهادت می‌درخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، روزی که صدای گوش‌خراش میگ‌های آمریکایی برای همیشه صدای خنده‌های معصومانه عماد، میلاد و صامت را خاموش کرد، روزی است که مردم شهرم آن را هیچ‌گاه از خاطر نخواهند برد.

میلاد تنها 14 ماه داشت و هنوز به آغوش مادر عادت نکرده بود، گریه‌ها و خنده‌هایش برای پدرش سالار و مادرش فریبا آن قدر شیرین بود که آرزو داشتند روزهای کودکی دلبندشان به این زودی‌ها تمام نشود.

آن روزها در گیر و دار روزهای آتش و خون، حرف اول را عشق می‌زد، عشق به وطن، به انقلاب، به امام و فریبا و سالار همه تلاششان این بود تا فرزندان خود را انقلابی به بار بیاورند، میلاد و صامت باید بزرگ می‌شدند تا سربازان در گهواره، قدرت و عظمتی را که هیچ چشمی قادر به دیدن آن نبود به جهانیان نشان می‌دادند.

صامت 5 سال داشت و همیشه از اینکه برادر بزرگ میلاد است، احساس غرور می‌کرد، دامان مادربزرگ برای میلاد و صامت پر از مهر و عطوفت بود.

این سوتر شیرینی زندگی شکر خانم، فرزندش عماد بود، عماد سه ساله شیرین کارهایی مختص به خود داشت و دل هر کسی را مجذوب رفتار و گفتار خود می‌کرد.

آن روز وقتی صدای میگ‌های ساخت آمریکا لرزه بر اندام شهرم انداخت، پدربزرگ می‌خواست خود را سپر نوه‌هایش کند، مادربزرگ در فکر کمک به پسر و دو عروسش بود، آن روز تنها یک حرف زده شد، آتش، خون و انفجار.

صدای گریه‌های عماد، میلاد و صامت در زیر تلی از آوار خاموش شد تا برندگان حقوق بشر باز هم به دستاوردهای حمایت از بشر خود بنازند و کودکان را قربانی خواسته‌های خود نمایند.

آن روز فرخنده خانم مادربزرگ میلاد، عماد و صامت آخرین لالایی را برای نوه‌هایش زمزمه کرد تا در خواب آخر خود از کودکی 6 ماه بشنوند که روزی در کربلا آسمانی شد.

شکر خانم هنوز هم عماد را در آغوش داشت تا مهر مادری خط بطلانی باشد بر همه قوانینی که حقوق بشر آمریکایی برای جهان ترسیم کرده بود.

سالار و فریبا در عروج خود از زمین به آسمان، دو فرشته کوچکشان میلاد و صامت را با خود تا خدا بردند تا بگویند، با خون خود و جگر گوشه‌هایشان بر ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی مهر تایید خواهند زد.

حکایت خونین 21 بهمن 65، با 55 کبوتر خونین بال، حکایتی ماندگار شد، حکایتی که هنوز هم که هنوز است برای تک تک ما تازگی دارد، حکایتی که هفت شهید گرانقدر خانواده الماسی، آن را به رنگ خون رقم زدند تا عماد و صامت و میلاد، بلندهمتان کوچک این حکایت الماس‌های درخشانی بر قاموس شهادت باشند.

آن روز 27 نفر از شهروندان قروه‌ای هم جانباز شدند تا سندی باشند بر حقانیت انقلابی که با دستان خود به ثمر رسانده بودند.

در راهپیمایی 22 بهمن 65 قروه، 55 نفر از شهدای عزیز این دیار هم شرکت داشتند تا یادمان باشد، ما با شهادت زنده‌ایم.

تمام این سرزمین سرافراز، تمام خاک این وطن، شقایق‌زار است در هر کجا که هستی، هر گوشه این خاک که قدم برمی‌داری، با چشم‌های مترصد، نگاه کن که مبادا روی لاله‌ها پا بگذاری!

برگزاری 62 یادواره شهدا در دهه فجر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای بمباران هوایی 21 بهمن سال 65 این شهرستان گفت: در دهه فجر امسال 62 یادواره شهدا در مدارس، پایگاه های بسیج و محلات این شهرستان برگزار شده است.

جعفر کاوه افزود: این یادواره‌ها نقش ارزنده‌ای در تبیین پیام و آرمان‌های شهدا برای نسل آینده‌ساز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پاسداشت مقام و منزلت خانواده معزز شهدا، 50 مورد دیدار و سرکشی به این عزیزان انجام گرفته و 10 گلزار شهدا نیز عطرافشانی شده است.

به گفته کاوه، در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود.

فرمانده سپاه قروه درخشان‌ترین و فروزان‌ترین ستاره آسمان فرهنگ رهایی را مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت برشمرد و افزود: تکریم و تعظیم شهیدان، تلاش مقدسی در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت، از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت است.

کاوه؛ شهادت را، مرگ در راه ارزش‌ها دانست و گفت: هر شهید، مشعلی است که در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می‌درخشد.

این مسئول با بیان اینکه استقلال، سرافرازی و عزت امروز انقلاب اسلامی ایران مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است گفت: در حال حاضر وظیفه همه ملت ایران و به خصوص نسل جوان پاسداشت از این ارزش‌ها و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی اظهار داشت: امروز به واسطه از خودگذشتگی شهدا زمینه و بستر پیشرفت و توسعه در تمامی زمینه‌ها به خصوص دستاوردهای علمی برای ایران اسلامی و نسل جدید فراهم شده است و این نکته در هیچ زمان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

کاوه با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان اسلام و خون شهدا در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی برای تمامی کشورهای دنیا به الگو تبدیل شده است، افزود: ادامه راه شهدا و پیروی از ولایت فقیه تضمین‌کننده راه پیشرفت و سعادت برای ملت ایران است.

=============

گزارش از: کلثوم مومنی

=============

انتهای پیام/79009/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول