اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های کرمانشاه مطرح کرد

جا‌به‌جایی 6 میلیون تن بار در کرمانشاه

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری 6 میلیون و 533 هزار و 284 تن بار در بخش حمل و نقل کالا در سطح استان جابه‌جا شده که این میزان توسط 467 هزار و 436 سفر کامیون انجام شده است.

جا‌به‌جایی 6 میلیون تن بار در کرمانشاه

بهمن خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری 6 میلیون و 533 هزار و 284 تن بار در بخش حمل و نقل کالا در سطح استان جابه‌جا شده که این میزان توسط 467 هزار و 436 سفر کامیون انجام شده است.

وی کالاهای عمده‌ جابه‌جا شده در این بخش را پلی‌اتیلن، ذرت، سیمان، سنگ، کاشی، کلینگر، کود اوره، گندم، چغندرقند، گازوئیل، نفت و گاز عنوان کرد.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه، سه کالای سیمان، کود اوره و ذرت بیشترین میزان جابه‌جایی از انواع کالا و بارهای جابه‌جا شده در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

خسروانی با بیان اینکه سیمان با میزان جابه‌جایی دو میلیون و 819 هزار و 917 تن رتبه نخست را دارد، افزود: کود اوره با میزان 671 هزار و 524 تن و ذرت با میزان 252 هزار و 709 تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سهم جابه‌جایی با میزان چهار میلیون و 813 هزار و 390 تن در شهرستان کرمانشاه صورت گرفته که پس از آن هرسین با 607 هزار و 194 تن بار و کنگاور با 256 هزار و 326 تن به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته این مسئول، بیش از 95 درصد از جابه‌جایی‌ها در سطح استان از طریق جاده‌ها صورت گرفته و کرمانشاه به ‌عنوان قطب اصلی حمل و نقل کالا در کشور محسوب می‌شود.

خسروانی با اشاره به اهمیت جابه‌جایی کالا در عرصه اقتصادی، افزود: در حال حاضر حدود 2.5 درصد از سهم جابه‌جایی کشور در استان کرمانشاه انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/2700/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول