اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد فرماندار قروه از وضعیت آموزشی شهر / جای خالی یک واحد آموزش عالی دولتی در قروه

فرماندار قروه از وضعیت آموزشی این شهر انتقاد کرد.

انتقاد فرماندار قروه از وضعیت آموزشی شهر / جای خالی یک واحد آموزش عالی دولتی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده صبح امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکز علمی و کاربردی قروه گفت: انقلاب اسلامی ایران جامع‌ترین انقلاب دنیاست که همه ویژگی‌های برجسته یک انقلاب را دارد.

وی با اشاره به برخی انقلاب‌های دنیا در قرن 18 و 20 گفت: تعداد انقلاب‌های بزرگ در دنیا انگشت‌شمار است اما بزرگترین حرکتی که در قالب انقلاب واقعی شکل گرفت را تنها در ایران اسلامی می‌توان یافت.

این مسئول گفت: آنچه که به نام انقلاب در دنیا تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن مشاهده شده است یا اصلح بوده است و یا کودتا و جنبی‌های جدایی‌طلبانه.

شیخی‌زاده اظهار داشت: آنچه که در ایران اسلامی رخ داد، در واقع مقابله با استبداد و استعمار و رسیدن به جایگاه واقعی مسلمانان بود.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در جریان شکل‌گیری و اوج‌یابی نهضت اسلامی ایران گفت: دانشجویان در این حرکت عظیم، به شکل‌های گوناگون در آن سهیم شدند و نقش خود را ایفا کردند.

فرماندار قروه با بیان اینکه اگر جریان دانشجویی در کنار نهضت مردمی قرار نمی‌گرفت، بی‌تردید شکاف عظیمی در جبهه ملت رخ می‌داد و نهضت مردم مسلمان از مجموعه عظیم موثری که عنصر جوانی و تحصیلکردگی را با هم داشت، محروم می‌ماند تصریح کرد: دانشگاه منبع آگاهی‌بخشی و بصیرت است و در هر برهه از زمان که وارد صحنه شده است، ردپای ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرار گرفتن دانشجویان در نوک پیکان، گفت: در بخش عمده تاریخ جنبش دانشجویی، این قشر به عنوان چشم بینای جامعه عمل کرده است.

فرماندار قروه در ادامه با دعوت از دانشجویان به پژوهش و بررسی درباره ریشه‌ها و دلایل وقوع انقلاب اسلامی و نیز علل موفق نبودن جنبش‌های بیداری در منطقه، نتایج این پژوهش‌ها را گامی در راستای بصیرت‌افزایی و تحکیم پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی عنوان کرد.

رشد و توسعه مراکز دانشگاهی در قروه مطلوب نیست

فرماندار قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به خالی‌ بودن جای یک واحد آموزش عالی دولتی در این شهرستان به رغم استعدادها و ظرفیت‌های مطلوب، گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در مراکز دانشگاهی موجود در شهرستان، متناسب با نیاز و علاقه جوانان نیست.

شیخی‌زاده از دانشجویان به عنوان نخبگان علمی خواست تا تنها به در یک چارچوب مشخص تنها به دنبال نمره صرف نباشد و تصریح کرد: امروز نیاز ما به فکر و ایده‌ای خلاق است که کمک دانشگاهیان در این راستا ضروری است.

وی فکرهای نو دانشگاهی در راستای توسعه شهرستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیشنهادهای سازنده دانشگاهیان بسترساز اشتغال و رشد و توسعه خواهد بود.

وی افزود: هر کشوری که بخواهد در هر زمینه‌ای رشد و پیشرفت کند چاره‌ای جز ارتقای آگاهی مردم ندارد و این مهم با حضور فعالانه قشر دانشگاهی میسر است.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول