اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی که دشمن تیشه بر ریشه مبانی انسجام جامعه ایرانی وارد می‌کند

خواب سنگین غفلت پای سریال‌های خانواده سوز ماهواره

دشمن مبانی انسجام جامعه ایرانی را با برهم زدن بنیان خانواده و اشاعه فرهنگ مغایر با مسجد و زیارت و جماعت و عزاداری از طریق امواج ماهواره و سریال‌های فارسی‌ زبان هدف قرار داده است.

خواب سنگین غفلت پای سریال‌های خانواده سوز ماهواره

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انگار برخی از ما پای سریال‌های خانواده‌سوز ماهواره به خواب رفتیم و غافلیم که اگر زمانی دشمن به مرزهای ما حمله می‌کرد و ما بی‌تاب بودیم، اکنون در تلویزیون تا یک متری ما از طریق امواج آمده و ما را بی‌خیال و مبهوت نظاره‌گر فتنه‌های خاموشش می‌کند.

زمانی در سال‌های دفاع مقدس و حتی در اوایل دهه 70 در خیابان‌های اصفهان حتی به خانم‌های مانتویی بر نمی‌خوردیم، چه برسد به افراد بد‌حجاب، ولی حالا تنها دو دهه بعد شاهد هستیم که متأسفانه با یک اتفاق معکوس روبه‌رو شدیم و خانم‌های چادری را فقط باید در محله‌های اصفهان و یا کناره‌ها و پایین شهر ببینیم و زمانی که به خیابان‌های اصلی و سوگلی اصفهان پا می‌گذاریم، تعداد چادری‌ها در برابر خانم‌های مانتویی و گاهی بدحجاب را اندک می‌بینیم.

مهاجرپذیر بودن اصفهان و گردشگرپذیر بودن این شهر و وجود دانشگاه‌ها و مراکز مهم اقتصادی و تجاری نیز در کاهش سطح حجاب در شهر اصفهان نقش داشته و گذر از محله‌های بومی‌نشین ما را به این باور می‌رساند که رعایت حجاب اسلامی هنوز یک اصل مهم برای خانواده‌های اصیل اصفهانی است.

* تبلیغ برهنگی اساس فریب غرب برای نابودی بنیان خانواده

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان با بیان این مطلب که یکی از نقاط قوت فرهنگی کشور ما نسبت به غرب، بنیان خانواده است و غرب با تیز بینی این معیار انسجام جامعه ایرانی را هدف قرار داده اضافه کرد: دشمن با ابزار ماهواره و تبلیغات و برنامه‌هایی که برهنگی را تبلیغ می‌کنند به جنگ با انسجام خانواده ایرانی پرداخته و این ستون وحدت را زیر ضربات تیشه جنگ نرم گرفته است.

محمود یقینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: توجه خانواده‌ها به برنامه‌هایی که اسلام برای وحدت آفرینی پیشنهاد کرده، نظیر زیارت و نماز جماعت و روضه و عزاداری و سایر برنامه‌های زیر سقف مسجد، خانواده‌ها را در برابر جنگ پنهان دشمن بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: هجمه‌ها و پارازیت‌های غرب به افراد نافذ است، ولی بر خانواده‌های متعهد بی‌اثر مانده، لذا دشمن در صدد شکستن وحدت درونی خانواده‌ها با ترویج چندهمسری و ارتباط‌های مخفی و روابط ناصواب برای همسران است.

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان با اشاره به اینکه، جامعه پوسیده غرب همه چیز را فدای اقتصاد کرده، بیان کرد: غرب به زن به عنوان یک کالا می‌نگرد، در حالی‌ که اسلام شأن و عظمت وافری برای مقام زن قائل می‌شود.

یقینی افزود: البته در درون و خارج از جامعه افرادی با شعارهای غیرمنطقی قصد باز تعریف غیراخلاقی از آزادی زن دارند و یک جامعه اسلامی را با جوامع لائیک از نظر رفتار زنان قیاس می‌کنند که هرگز منطقی و باورپذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه اسلام زن را مقدس و بنیان خانواده و ازدواج را مورد تکریم و بزرگداشت قرار داده، ادامه داد: عریان نشان دادن زنان و تشویق به اندام نمایی حربه اساسی غرب برای از بین بردن خانواده ایرانی است، ولی نظام ما معتقد است زیبایی زن باید حفظ و به آسانی به نمایش جز برای محرم خود در نیاید.

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان یادآور شد: حجاب به مثابه جیوه پشت آینه است که برای انعکاس زیبایی لازم و نمایش حقیقت زیبای ذات آدمی را دوچندان می‌کند.

ضرورت اعطای سوبسید دولت به تولید لباس اسلامی / خلق ابتکار در مزون حجاب شایان تقدیر دولت

یقینی در خصوص حربه دشمن در صنعت پوشاک گفت: وقتی دشمن به لباس‌های نیمه عریان سوبسید می‌دهد و به تولید کنندگان و صادر کنندگان این اقلام به جهان اسلام پاداش ویژه می‌دهد، ما نیز در برابر باید برای حجاب و لباس اسلامی نظیر چادر سوبسید و ارزانی عمومی قائل شویم.

وی با بیان اینکه، هنرمندان متعهد صنعت دوخت و مزون باید به ایده پردازی در خصوص انواع حجاب زیبا و متنوع اسلامی بپردازند اضافه کرد: برای ایجاد جلوه زیبا و پسندیده در لباس خانم‌ها سعی و تلاش متخصصان لازم است و دولت و مؤسسات فرهنگی باید از طریق اصناف امتیازات ویژه‌ای برای تولید کنندگان طرح‌های خلاقانه اسلامی در لباس خانم‌ها در نظر بگیرند.

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان عنوان کرد: متأسفانه اکنون در لباس فروشی‌ها و بوتیک‌های شهرهای بزرگ جوراب‌های پا نما و لباس‌های نیمه عریان ارزان‌تر و فراوان‌تر از لباس‌های بلند و با حجاب است و این خود می‌تواند دلیلی برای استقبال برخی مردم از مدهای بد‌حجاب باشد.

یقینی خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ایجاد شود که مردم به سمت اجناس ارزان‌قیمت و مزون بی‌حجاب غربی نروند.

وی ادامه داد: فطرت جوان ما به سمت رنگارنگی و زیبایی است و نمی‌توان به اجبار به او لباس پوشاند، پس باید مدل‌ها و طرح‌های اسلامی و مطابق فرهنگ ایرانی را با خلاقیت و تنوع و ابتکارت زیبا در آمیخت تا مورد پسند جوان ایرانی شده و او را جذب کند.

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان با اشاره به این مطلب مهم که رهبر معظم انقلاب فرمودند «فرهنگ آنچنان اهمیت دارد که اگر بنده برایش شهید شوم جا دارد»، گفت: حال باید از مدیران فرهنگی پرسید چرا در بخش لباس و پوشش که از ابزار فرهنگی و آداب و رسوم ایرانی است کم کاری شده و اجازه دادیم که فرهنگ غرب در این بخش غلبه کند؟

یقینی تاکید کرد: ایجاد تسهیلات دولتی و فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تحرک غرب علیه خانواده است.

به گزارش فارس، اگر قدری در افزایش طلاق در سطح جامعه کاوش کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ماهواره در افزایش توقعات غیرمنطقی زوجین نقش اساسی داشته و گاهی زوجین چنان تحت تأثیر القائات سریال‌های فارسی ماهواره قرار می‌گیرند که به کلی سطح خانوادگی و تعالیم دینی خود را فراموش می‌کنند.

فاصله گرفتن افراد از برنامه‌های جمعی اسلامی راه را برای وارد شدن ماهواره به خانه‌ها برای گذراندن ساعات بیکاری باز می‌کند و ارمغان شبکه‌های کارشناسی شده اتاق فکرهای ضد اسلامی غرب، به یقین افکار افراد دارای ضعف ایمانی و اخلاقی را تحت تأثیر قرار داده و چنین به جوانان ما دیکته می‌کند که به آسانی می‌توان عقد ازدواج را بر هم زد و با تنوع‌طلبی زندگی بهتری ترتیب داد.

مسجد محوری ما به یک زیلو در زیر پله اداره‌ها خلاصه نشود

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان با بیان اینکه، روی اسکناس‌های آمریکایی نوشته‌ شده که کشورشان مذهبی است و خاخام‌ها در ارتش اسرائیل جایگاه بالایی دارند، ولی برای مردم ما نسخه جدایی دین از سیاست می‌پیچند، گفت: غرب می‌دانند که دین عامل قدرت است و می‌خواهند ما را از آن دور کنند.

یقینی تصریح کرد: مسجد محوری از دیگر ابزار مقابله با جنگ نرم است که جزء اصول اصلی جبهه فرهنگی بوده ولی نسبت به دهه 60 کمتر بدان پرداخته شده است.

وی افزود: متأسفانه جایگاه مسجد محوری در پروژه‌های بزرگ ملی ما ضعیف است و در برخی اماکن و ادارات این اصل مهم به یک تکه زیلو در زیر راه‌پله خلاصه می‌شود و حق یکی از بزرگ‌ترین میراث انقلاب نیست.

یقینی با طرح این پرسش که؛ آیا جایگاه مسجد محوری در طرح‌های بزرگ عمرانی مثل مسکن مهر رعایت شده و این گونه می‌خواهیم محلات خود را از هجمه های جنگ نرم حفظ کنیم؟ ادامه داد: بنیان انقلاب ما فرهنگی بود ولی در حال حاضر حاکم شدن اقتصاد باعث فراموش‌شدن جبهه فرهنگی شده است و این ارزش و مفاهیم مربوط بدان باید دوباره گفتمان غالب جامعه شود.

استاد مدیریت و راهبری فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان عنوان کرد: انقلاب ما برای بازسازی اهداف فرهنگی به وجود آمد و آموزه‌های اصلی آن قرآن و اهل‌بیت (علیه‌السلام) شاکله اصلی انقلاب بود، ولی ما آن طور که باید در جبهه فرهنگی این آموزه‌ها را مورد استفاده کاربردی قرار ندادیم و سخنان دلسوزانه رهبر انقلاب را به مثابه «امر» بکار نگرفتیم.

این تحلیلگر فرهنگی تاکید کرد: در جنگ رسانه‌ای به جای دفاع همیشگی، شروع‌ کننده حمله رسانه‌ای به ضعف‌های بی‌شمار دشمن، نظیر فساد دامنه گستر اخلاقی در میان سیاستمداران غرب و ارتش آمریکا و اسرائیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: داشتن برنامه بلندمدت و آینده‌نگر بودن در جنگ رسانه‌ای یکی دیگر از اصول مهم است و تشکیل اتاق فکرهای منظم برای رصد و پیش‌بینی حرکات رسانه‌ای دشمن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دشمن در شهرهای بزرگ کشور بیشتر از شهرستان‌ها به اهداف خود در فروپاشی بنیان خانواده رسیده، میزان طلاق در شهرستان‌ها کمتر از مراکز استان‌ها گزارش‌شده و این خود دلیل محکمی بر تأثیر شوم ماهواره و تهاجم جنگ نرم در شهرهای بزرگ است، انسجام خانواده و رفتن به مساجد و زیارت‌های گروهی در کنار شب نشینی و صله‌رحم و اهمیت به حجاب در شهرستان‌ها و روستاهای کشور سبب مردود شمردن طلاق و تأثیر کمتر از فرهنگ غرب شده است.

انتهای پیام/2301/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول