اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

انقلاب اسلامی برخاسته از متن قرآن است

امام جمعه موقت کرمان گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی عقیدتی و فکری و برخاسته از متن قرآن و دستورات اسلامی است.

انقلاب اسلامی برخاسته از متن قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور‌ امشب در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه قرآن کریم کرمان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم فرصتی برای استفاده قرآن‌دوستان از مطالب مورد نظر خود در زمینه برنامه‌های قرآنی اعم از کتاب و نرم‌افزارها است.

وی ابراز داشت: راه ما در زمینه سبک زندگی قرآنی‌ باید راه ترسیم شده قرآن کریم و راه روشنی باشد که این کتاب الهی برای ما ترسیم کرده است و بر اساس آن انسان می‌تواند به خداوند تقرب جوید.

عرب‌پور یکی از سبک‌های زندگی قرآنی را مبارزه جدی و قاطعانه با ظلم، ستم و استکبار دانست و تصریح کرد:‌ قرآن کریم به این امر اشاره کرده و به ما دستور داده که این حرکت را دنبال کنیم.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن کریم و بر اساس دستورات الهی و قرآنی و با هدایت و راهنمایی بزرگ‌مردی مانند امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: رژیم پهلوی از طاغوت بزرگ یعنی آمریکا دستور می‌گرفت و ملت را به ذلت کشانده‌ و از خوداتکایی و اعتماد به نفس و آن چه که شایسته ملت مسملنان است دور کرده بود.

وی افزود: مردم ایران با درس گرفتن از قرآن و هدایت این کتاب الهی با طاغوت مبارزه کردند و در حالی که دستشان خالی بود با یاری خدا پیروز شدند.

عرب‌پور تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب نان و آب نبود، انقلابی عقیدتی و فکری و برخاسته از متن قرآن و دستورات اسلامی بود و امروز نیز همان است.

وی خاطر نشان کرد: اگر استکبار به دنبال تحقیر ملت ایران و از بین بردن دستاوردهای انقلاب است، کور خوانده و این ملت عزیز و سربلند از قرآن آموخته که یهود دشمن اسلام است و عداوت یهود با مسلمانان از دوران پیامبر اکرم (ص) است، امروز نیز همان عداوت‌ها وجود دارد.

عرب‌پور بیان داشت: در 22 بهمن با قاطعیت فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم و همان طور که در سال 57 آمریکا را دشمن می‌دانستیم، امروز هیچ اعتمادی به این دشمن نداریم.

وی گفت: قرآن به ما آموخته است که زیر بار ظلم نرویم و با ظالم همکاری نکنیم و در این راه هستیم و اگر به ما ضرر می‌زنند به خاطر صلابت در این راه است.

عرب‌پور افزود: استقلال، عزت، سربلندی و آزادی برای رسیدن به حق است و ملتی که در این راه حرکت می‌کند، محبوب خدا است و مطمئنا شاهد پیروزی‌های بیشتری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در رفتار اخلاقی اجتماعی نیز پیرو قرآن باشیم، تصریح کرد: ‌اگر مباحث قرآنی در جامعه ما پیاده شود، شهر و جامعه ما مدینه فاضله می‌شود.

عرب‌پور با دعوت از همه ملت ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: با حضور در 22 بهمن یک بار دیگر بیعت خود را با آرمان‌های بلند امام راحل، مقام عظمای ولایت و همچنین خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول