اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

شورای شهر هیچکس را برای انتصاب به شهردار تحمیل نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر تاکنون یک نیرو به شهرداری تحمیل نکرده است زیرا در غیر این صورت نمی‌توان از عملکرد شهردار انتظار پاسخ داشت.

شورای شهر هیچکس را برای انتصاب به شهردار تحمیل نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال 93 شهرداری و سازمان‌های مربوطه 453 میلیارد تومان پیش‌بینی شده، افزود: این میزان بودجه از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال 91 میزان بودجه مصوب شهرداری همدان 186 میلیارد تومان و در سال 92 میزان این بودجه 240 میلیارد تومان است که از افزایش 26 درصدی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بازنگری دفترچه‌های عوارض شهرداری نیز اظهار کرد: میزان عوارض در این دفترچه‌ها در برخی بندها منفی شده و کاهش یافته و در برخی بندها همان رقم باقی مانده و در برخی بندها نهایتاً تا 20 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش 90 درصدی بودجه ریسک بزرگی است، اذعان کرد: شهرداری 70 درصد افزایش و مابه‌التفاوت بودجه را باید از طریق درآمدهای پایدار تأمین کند.

میرزایی بیان داشت: اگر بتوانیم کسبه‌ای که تثبیت تجاری نشده را تثبیت کنیم، 70 درصد افزایش تأمین بودجه اعمال می‌شود و این ریسک‌پذیری در مقایسه با شهرهای هم قیاس با همدان موجب توسعه این شهر می‌شود.

وی با تأکید بر تعطیل کردن خواسته‌های شخصی یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در پایان سال 93 همه شهروندان تحول در عرصه شورا و شهرداری را لمس کنند.

* پایان سال 93 تالار قرآن افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان اینکه بنده از ابتدا با اجرای طرح تالار قرآن مخالف بودم، افزود: اگر سرمایه‌گذار این طرح این هزینه را در پنج نقطه شهر به کار برده و چند فرهنگسرا می‌ساخت، بهتر بود اما در شورای دوم مصوب شد و اکنون به ناچار باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه اکنون شورا و شهرداری متولی کار تالار قرآن هستند، بیان داشت: بخش عمده سرمایه تالار قرآن از ردیف اعتبارات استانی و ملی تزریق می‌یابد.

میرزایی گنبد تالار قرآن را هزینه‌بر دانست و یادآور شد: اگر گنبد این تالار که هزینه بالایی نیز در بر داشت، انجام شود، به عنوان المان شهر همدان است و از آن می‌توان برای همایش‌های بزرگ استانی و منطقه‌ای بهره برد.

*اعضای شورای چهارم به مجلس دهم فکر نمی‌کنند

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای مجلس دهم برنامه‌ای دارند، بیان داشت: هیچ یک از اعضای شورای شهر همدان به مجلس دهم فکر نمی‌کنند و برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اکنون در حال حاضر 9 نفر از کاندیداهای همدان را نمایندگان فعلی و قبلی همدان تشکیل می‌دهند که علاوه بر این دولت تدبیر و امید نیز گزینه‌هایی را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و بررسی مشکلات، طرح تثبیت تجاری، فراهم کردن فضای گردشگری، اصلاح و تدوین طرح تفصیلی شهر، ایجاد درآمدهای پایدار و... از جمله طرح‌های در دست بررسی شورای شهر است.

میرزایی با اشاره به طرح انتقال پایتخت از تهران اذعان کرد: اگر همدان نیز از پیشنهادات وزارت کشور در انتقال پایتخت از تهران باشد، قطعاً دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها اعتباراتی برای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها خواهند داشت.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه پروژه نیمه‌کاره‌ای در همدان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌هایی که در سطح شهر همدان است، چهار تا پنج سال آینده بودجه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص دوشغله بودن معاونت فرهنگی شهرداری که مدیریت نمایشگاه‌های دائمی همدان را نیز دارد، اظهار کرد: در چند روز آینده معاون فرهنگی شهرداری مدیریت نمایشگاه را تحویل داده و همه تلاش خود را به مباحث فرهنگی شهر قرار می‌دهد. 

میرزایی با بیان اینکه پایه و اساس هر عرصه‌ای فرهنگ است، ادامه داد: باید با توجه به تجربه و سوابق ایشان، تحولی را در مباحث فرهنگی داشته باشیم.

*شورای شهر فردی را برای انتصاب به شهردار تحمیل نکرده است

وی با اشاره به انتصابات اخیر شهرداری اذعان کرد: شورای شهر حتی یک نفر به شهردار تحمیل نکرده است چون نیرویی تحمیلی باعث زیر سئوال رفتن مدیریت خود ما می‌شود و نمی‌توان عملکرد شهردار را نقد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اختلاف سلیقه بین اعضای شورای شهر  و شهردار طبیعی است و پیشنهاد، حق هر فرد مسئول یا شهروند است اما شهردار در نهایت خود باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص جابه جایی نیرو از آتش‌نشانی و غیرقانونی بودن این مسئله نیز بیان داشت: جابه جایی نیرو از آتش‌نشانی مراحل قانونی دارد که اگر زمانی این قوانین طی نشود، غیر قانونی است.

میرزایی گفت: برای جابه جایی نیرو از آتش‌نشانی باید موافقت‌نامه استانداری و وزارت کشور اخذ شود که بی‌توجهی به طی این فرایند، غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه جابه جایی دو نفر از آتش‌نشانی همدان مد نظر نبوده، بلکه یک نفر مد نظر شورا بود، ابراز کرد: با درخواست کتبی شورا از استانداری پس از چهار ماه این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

*نصب بنر مراحل قانونی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص پاره شدن بنرهای جشنواره زمستانی سطح شهر همدان نیز اظهار کرد: به دلخواه نمی‌توان در سطح شهر بنر نصب کرد زیرا این موضوع مراحلی دارد که باید طی شود.

وی با بیان اینکه مشخص نیست بنرهای میراث فرهنگی چگونه پاره شده، بیان داشت: اگر مدیریت سازمان میراث فرهنگی به بنده می‌گفت، با سازمان زیباسازی شهرداری در خصوص نصب رایگان یا با تخفیف بنرهای جشنواره زمستانی هماهنگ می‌کردم.

میرزایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر هزینه‌های شورای شهر برای خرید خودرو برای هر یک از اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر 200 نوع خودرو متنوع در شهر وجود داشته باشد خرید صد و نود و نهمین خودرو یعنی پژو 405 مد نظر ماست نه خودورهای گران‌قیمت و مدل بالا که همگان چنین تصوری دارند.

وی با بیان اینکه خودرو برای انجام کارهای اداری نیاز شوراست، ادامه داد: درخواست 15 خودرو برای 15 عضو شورای شهر به معنای اشرافی‌گری اعضای شورای نیست.

*خرید خودرو برای اعضای شهر اشرافی‌گری نیست

رئیس شورای شهر همدان خرید 15 خودرو برای اعضای شورای شهر را حفظ آبروی شهر دانست و گفت: اصحاب رسانه تا حد ممکن از انتشار اخبار مغرضانه پرهیز کنند، هر چند به علت لحاظ نشدن هزینه خودروها در بودجه، 15 دستگاه خودرو برای اعضا خریداری نشد.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها در نظر گرفتن ایاب و ذهاب رایگان برای حضور مردم در نماز جمعه را تیتر اول نمی‌کنند، اما اینکه اعضای شورای شهر قصد خرید تبلت یا ماشین دارند را به عنوان تجمل‌گرایی شورای شهر در رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

میرزایی یکی از مهمترین مصوبات شورای شهر را راه‌اندازی 12 ناحیه شهری و تصویب کمیته نظارت عنوان کرد و افزود: با این اقدامات خدمات‌رسانی به کف جامعه رسیده است.

*شعار گردشگری همدان به عمل تبدیل شود

وی در ادامه سخنانش در خصوص اهمیت گردشگری در همدان اظهار کرد: بستر برای گردشگری باید فراهم شود و در این راستا باید امتیازها و تصمیمات لازم از سوی استانداری اخذ شود.

رئیس شورای شهر همدان تشکیل کمیسیون گردشگری و توسعه اقتصادی در راستای شعار گردشگری محور همدان دانست و افزود: امیدواریم با همکاری استانداری و دستگاه‌های ذیربط این شعارها تبدیل به عمل شود.

وی فضای کنونی همدان را بستر فراهمی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در چهار ماه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی به همدان آمده‌اند و ما نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌ایم.

میرزایی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران به دنبال بلوار ارم بودند که موافقت نشد اما بلوار بسیج و بلوار آیت‌الله نجفی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شد که مقدمات کار فراهم است و مدیریت شهری نیز کمک خواهد کرد.

وی در خصوص تغییر کاربری‌های فضاهای سبز نیز بخشی را بر گردن فقدان اطلاع‌رسانی مطلوب شورای شهر و شهرداری انداخت و گفت: به عنوان مثال در ساخت مسکن مهرها در شورای سوم بارها انتقاد کردیم که مراحل قانونی تغییر کاربری براساس عقلانیت طی شود اما مسئولان چون می‌خواستند آمار ساخت مسکن مهر را بالا ببرند فضاهای سبز شهرک بهشتی و مدنی را تغییر کاربری دادند و راه دو ساله را سه ماهه طی کرده و به فضاهای سبز آسیب زدند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان مرجع اراضی تغییر کاربری شده را کمیسیون ماده 5 عنوان کرد و گفت: در کمیسیون ماده 5، 10 دستگاه عضو هستند اما مردم تغییر کاربری‌ها را از چشم شورای شهر و شهرداری می‌بینند.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول