اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن مطرح کرد

نقش کلیدی حضرت معصومه(س) در رشد و بالندگی حوزه علمیه

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه وجود حضرت معصومه(س) در رشد و بالندگی حوزه علمیه دارای نقش کلیدی است، گفت: علما و کسانی که از نظر معنوی جایگاه این بانوی بزرگوار را درک کردند، به ایشان احترام می‌گذارند.

نقش کلیدی حضرت معصومه(س) در رشد و بالندگی حوزه علمیه

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: احترام به اهل بیت(ع) پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات و پس از حیات آنها یکی از ویژگی‌های علاقه‌مندان به مذهب اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: پیروان مکتب اهل بیت(ع) همواره سعی می‌کنند، قبور اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوار آنها را مورد احترام قرار دهند به طوری که در مکان‌های مختلف ایران اسلامی بارگاه نورانی و معنوی فرزندان اهل بیت پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و مردم ایران نسبت به آنها ادای احترام می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه قم به عنوان مرکز اندیشه و تفکر اسلام است، گفت: این شهر از وجود امامزادگان ارزشمندی برخوردار است که در راس آنها حضرت معصومه(س) که خواهر بزرگوار امام رضا(ع) هستند، قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ علاقه‌مندان و دوستداران اهل بیت(ع) از گوشه و کنار ایران به زیارت مرقد مطهر امامزادگان بزرگوار مشرف می‌شوند و وجود بارگاه حضرت معصومه(س) یکی از امتیازات شهر قم است.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: قم مرکز دانش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این امر سبب شده نورانیت این شهر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه وجود حضرت معصومه(س) در رشد و بالندگی حوزه علمیه دارای نقش کلیدی است، گفت: علما و کسانی که از نظر معنوی جایگاه این بانوی بزرگوار را درک کردند، به ایشان احترام می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مومن با تشرف به حرم حضرت معصومه(س) کسب معرفت و نورانیت می‌کنند و به این طریق زمینه کسب فیض از اهل بیت(ع) برای آنها فراهم می‌‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه قم مدینه فاضله اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، گفت: قم شهری است که اندیشه و تفکر اهل بیت(ع) از این مکان منتشر می‌شود و تعامل سازنده‌ای در شهر قم بین بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همیشه که در کنار بارگاه حضرت واقع شده بالنده است و این دو با تعامل با یکدیگر به نورانیت تفکر اهل بیت(ع) ارتقا می‌بخشند.

یوسفی‌مقدم با اشاره به کرامت حضرت معصومه(س) گفت: تمام اهل بیت پیامبر اکرم(ص) کریم هستند و ویژگی اهل بیت کرامت است و خداوند آنها را طوری آفریده که حتی با دشمنان کرامت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مومنان نیازها و مشکلات خود را در محضر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) عرضه می‌کنند و به تجربه ثابت شده کسانی که به این دو مرقد شریف توسل پیدا کردند، خداوند به برکت وجود آنها نیازشان را برطرف کرده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به ویژگی عصمت گفت: عصمت ویژگی خاصی است که به امامان معصوم داده شده و مقام الهی است که برای حجیت کلام و عمل داده می‌شود و خداوند این ویژگی را به افراد خاصی داده است.

وی یادآور شد: عصمت از مقولات ذات مراتب بوده، یعنی عصمت دارای رتبه‌های گوناگون است، بدون تردید بندگان صالح خدا گاهی مراتبی از عصمت را دارا هستند، ولی عصمت کامل و جامع مخصوص امامان معصوم است.

انتهای پیام/78003/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول