اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

پایگاه تشیع با حضور حضرت معصومه (س) در قم محکم شد

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضور حضرت معصومه (س) موجب محکم‌ شدن پایگاه تشیع و استواری مردم قم در زمینه مبارزه با دشمنان اهل‌بیت (ع) شد.

پایگاه تشیع با حضور حضرت معصومه (س) در قم محکم شد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دعوت مامون خلیفه عباسی از امام رضا (ع) به حضور در مرو و مطرح شدن موضوع ولایتعهدی ایشان اظهار کرد: اجباری بودن پذیرش حکم ولایتعهدی باید به مردم اعلام می‌شد اما شخص امام هشتم (ع) نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

وی افزود: برخی از بزرگان و اطرافیان امام رضا (ع) توان مطرح کردن پذیرش اجباری ولایتعهدی ایشان را نداشتند و برخی هم نسبت به این امر توجهی نداشتند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در بیان اهداف حضرت معصومه (س) برای ورود به قم اظهار کرد: علاوه بر شوق دیدار برادر مهم‌ترین دلیل ایشان برای این سفر افشاگری نقشه‌های مامون و روشنگری برای مسلمانان بود.

عظیمی با بیان اینکه امام رضا (ع) انقلابی را شروع کرده بود، گفت: برای تداوم این انقلاب فردی باید راه ایشان را ادامه می‌داد و حضرت معصومه (س) این کار را انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در بیان حقایق نهضت عاشورا عنوان کرد: حضرت معصومه (س) نیز نقشه‌های شوم مامون را برای مردم افشا کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: خواهر امام رضا (ع) در تکمیل حرکت نورانی برادر خود در مسیر هجرت از مدینه به مرو به روشنگری و راهنمایی مردم می‌پرداخت.

عظیمی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) مانع رسیدن حکومت بنی‌عباس به اهداف خود شد، گفت: از دیگر اقدامات ایشان در مسیر هجرت از مدینه به مرو افشاگری حکومت بنی‌عباس بود.

وی با اشاره به برپایی درس و بحث توسط امام صادق (ع) گفت: کریمه اهل‌بیت (ع) با حضور در قم به کرسی نورانی درس و بحث تداوم دادند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در خصوص علت انتخاب شهر قم برای اقامت توسط کریمه اهل‌بیت (ع) گفت: زمانی که ایشان به ساوه رسیدند از همراهان خود فاصله تا شهر قم را پرسیدند و خواستار عزیمت به شهر قم شدند.

وی افزود: کریمه اهل‌بیت (ع) از امام موسی کاظم (ع) شنیده بودند که قم پایگاه شیعه است و در این شهر دین خدا رونق می‌گیرد.

عظیمی اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در همان روزهای ورود به قم جلسات درس در خصوص مکتب تشیع را در این شهر پایه‌گذاری کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه برخی از شاگردان امام صادق و امام کاظم (ع) از شهر قم بودند، خاطرنشان کرد: با ورود کریمه اهل بیت به قم جلسات درس و مباحث تشیع رونق بیشتری گرفت.

عظیمی گفت: حضرت معصومه (س) در 17 روزی که در شهر قم اقامت داشتند در منزل موسی بن خزرج ساکن شده و در همین مکان رحلت کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان جایگاه تشیع در شهر قم اظهار کرد: در زمان امام باقر (ع) با ورود اشعریون به قم این شهر به پایگاه تشیع تبدیل شد.

عظیمی افزود: در تاریخ قم غیر از تشیع ادیان دیگری جرات ورود نداشتند و این موضوع موجب شد دستگاه بنی‌عباس با گماردن حاکمان ظالم مردم شهر قم را مورد ظلم و ستم قرار دهد.

وی با اشاره به اوج حضور شیعیان در زمان امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: در این دوران شهر قم به عنوان پایگاه شیعه شناخته شد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه با ورود حضرت معصومه (س) به قم تحولی خاص در بین مردم ایجاد شد، گفت: حضور حضرت موجب محکم‌تر شدن پایگاه تشیع و استوارتر شدن مردم قم در زمینه مبارزه با دشمنان اهل‌بیت (ع) شد.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول