اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی‌ ـ 76

هفدهمین یادواره زنان شهیده کرمانشاه برگزار شد

هفدهمین یادواره زنان شهیده از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه برگزار شد.

هفدهمین یادواره زنان شهیده کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هفدهمین یادواره زنان شهیده از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

این یادواره آخرین برنامه از سلسله برنامه‌های یادواره‌های زنان شهیده کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه است که توسط حوزه مقاومت 2 ناحیه کرمانشاه انجام شد.

تجلیل از مقام زنان شهیده، تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای زن، پخش نماهنگ، برگزاری مسابقه فرهنگی با اهدای جوایز به شرکت‌ کنندگان و سخنرانی فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

این مراسم با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، روحانیان، بسیجیان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

یک رزمنده دوران دفاع مقدس در این مراسم ابراز داشت: زنان شهیده نقش بسیار مهمی در پاسداری و حفظ نظام داشتند.

به گفته یحیی قیاسوند، زنان کرمانشاهی نه ‌تنها مروج و ترغیب کننده همسران، پدران و برادران خود به جبهه‌ها بلکه بدرقه کننده رزمندگانی بودند که از استان‌های دیگر به کرمانشاه می‌آمدند تا به جبهه‌های غرب و جنوب اعزام شوند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش زنان در استحکام خانواده در زمان هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: زنان ما در دوران دفاع مقدس در غیاب همسران و برادران خود از کیان خانواده دفاع می‌کردند و عملاً مسئولیت خانواده را به‌دوش می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه زنان در امور اقتصادی نیز کمک‌های شایانی به انقلاب کرده‌اند، افزود: آنان با اهدای طلا و زیورآلات به رزمندگان و جبهه‌ها کمک‌های قابل‌توجهی انجام دادند.

به گفته قیاسوند، با وجود اینکه کرمانشاه یک منطقه جنگی بود و علاوه بر مرزهای زمینی از طریق هوا نیز مورد هجوم دشمنان قرار می‌گرفت، بسیاری از زنان کرمانشاهی علی‌رغم شرایط سخت به‌شکل داوطلبانه به مراکز درمانی می‌رفتند و به تیمار مجروحان می‌پرداختند.

وی با اشاره به ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زنان شهیده، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که با برگزاری چنین یادواره‌هایی، یاد و خاطره زنان شهیده را همواره زنده نگه داریم.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول