اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

107/بهار92

48 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه بسیج ارسال شد

دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج کردستان از ارسال 48 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

48 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه بسیج ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس ثنایی ظهر امروز در اختتامیه این جشنواره که با حضور فیلمسازان و جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در خردادماه سال‌جاری از طریق رسانه‌های مختلف استان اعلام شد.

وی با بیان اینکه مهلت اول ارسال آثار به جشنواره تا 15 آبان ماه امسال بود، افزود: این مهلت به منظور ارسال آثار بیشتر تا 15 آذرماه 92 تمدید شد.

به گفته رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج، در مدت زمان یاد شده 48 اثر از هنرمندان استان در بخش‌های مستند، داستانی و فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شد.

ثنایی آثار ارسال شده در بخش داستان را 13 اثر، فیلم‌ کوتاه 25 اثر و فیلمنامه 10 اثر عنوان کرد و گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه توسط سهیل‌ دین‌آوری، صمد وطن‌خواه و ستار چمنی‌گل داوری شد.

به گفته وی، از بین 34 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بنا به تشخیص هیئت داوران 10 اثر از بخش‌های مختلف به عنوان آثار برگزیده انتخاب و در این برنامه معرفی و تجلیل می‌شوند.

دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج کردستان در مورد کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره نیز اظهار کرد: خوشبختانه آثار ارسال شده به دبیرخانه از لحاظ کیفیت در سطح خوبی بودند و این نشان از توانمندی فیلمسازان و فعالان این عرصه در استان دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه جشنواره‌ها جدای از شناخت افراد توانمند و فعال در حوزه تولیدات فیلم در استان، موجب تشویق و ترغیب بیش از پیش فیلمسازان و فعالان این عرصه خواهد شد.

ثنایی اختصاص اعتبارات بیشتر در راستای برگزاری کیفی‌تر این گونه جشنواره‌ها از سوی سازمان بسیج هنرمندان و اداره‌کل حفظ آثار استان را ضروری دانست و افزود: برگزاری کیفی این جشنواره‌ها نیاز به اختصاص بودجه و اعتبار و حمایت بیشتر از هنرمندان استان برای خلق آثار قوی دارد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه تولید فیلم به ویژه فیلم‌های کوتاه از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: آثار فیلمسازان ما در سطح کشور همواره توانسته‌اند موفقیت‌های قابل توجهی را به دست بیاورند.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره‌ها بستری برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای فیلمسازان جوان استان و حضور آنان در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/ 79002ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول