اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک منتقد سینما:

حضور کارگردانان جوان در جشنواره فیلم فجر اتفاق فرخنده‌ای بود

یک منتقد سینما در قم گفت: امسال نیروهای جوان با ارائه آثار خوبی توانستند خودشان را در جشنواره نشان بدهند که این اتفاق فرخنده‌ای است و تاثیر مثبت چنین اتفاقی در درازمدت خود را نشان می‌دهد.

حضور کارگردانان جوان در جشنواره فیلم فجر اتفاق فرخنده‌ای بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر قم، حجت‌الاسلام حمید داوودآبادی منتقد سینما در خصوص برگزاری جشنواره فجر گفت: برگزاری یک جریان فرهنگی همچون جشنواره فجر در مراکز استان‌ها کار خوبی است و چنین اقدامی فرصتی را فراهم کرده است تا مردم در یک جریان فرهنگی به صورت مستقیم شرکت داشته باشند و برگزاری جشنواره فجر در قم را کار فرخنده‌ای می‌بینم.

وی با اشاره به حضور روحانیون در جشنواره فیلم فجر قم ادامه داد: قشری مثل روحانیت نمی‌تواند بی‌خبر از جریان فرهنگی همچون جشنواره فجر باشد و در سال‌های اخیر هم اتفاق‌های خوبی در خصوص رابطه روحانیت با سینما افتاده است اما هنوز ظرفیت‌های بیشتری برای ارتباط بین اهالی سینما و روحانیت وجود دارد.

این منتقد سینما کیفیت فیلم‌های امسال جشنواره را در حد فیلم‌های سال گذشته دانست و افزود: امسال در جشنواره هنوز از دید کیفی فیلمی را که مستحق لقب پدیده باشد ندیدم البته امسال نیروهای جوان با ارائه آثار خوبی توانستند خودشان را در جشنواره نشان بدهند که اتفاق فرخنده‌ای است و تاثیر مثبت چنین اتفاقی در درازمدت خود را نشان می‌دهد.

داوودآبادی با اشاره به فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گفت: این فیلم خوش‌ساخت است و متن خوبی دارد اما ذائقه من را جلب نکرد البته به نظر می‌رسد کارگردان فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به دنبال نشان دادن شکاف بین نسل‌ها و فاصله بین سنت و مدرنیته بود.

وی تصریح کرد: سبک زندگی که در فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» بر روی آن تاکید شده بود، آن سبک زندگی نبود که مردم مسلمان کشور ما با آن زیاد سر و کار دارند و قابل تعمیم به کل جامعه نبود و تنها یک قشر خاصی در جامعه امروزی چنین سبک زندگی را دارند.

این منتقد سینما با اشاره به سابقه کاری سید روح‌الله حجازی اظهار کرد: توقع من از حجازی به عنوان کارگردان فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با توجه به آثار قبلی‌اش بیش از این بود و سوژه‌های بهتری برای کار وجود داشت که حجازی می‌توانست به آن‌ها بپردازد.

وی تصریح کرد: البته من ساختار و کارگردانی فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را پسندیدم اما حجازی به سراغ سوژه‌ای رفته بود که آثار دیگری در این ارتباط ساخته شده بود.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول