اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

جشنواره ورزش پهلوانی در جیرفت برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر جشنواره ورزش پهلوانی و زورخانه‎ای در شهرستان جیرفت برگزار شد.

جشنواره ورزش پهلوانی در جیرفت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جشنواره ورزش پهلوانی و زورخانه‎ای شامگاه شنبه در این شهرستان برگزار شد.

این جشنواره با حضور پیشکسوتان، مسئول هیئت‎های ورزشی و ورزشکاران شهرستان جیرفت در محل زورخانه امام علی (ع) برگزار شد.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‎ای شهرستان جیرفت در این جشنواره ابراز داشت: گود مقدس زورخانه با نام زیبای امام علی (ع) مزین شده است.

امان‎الله فدایی چراغ هر زورخانه را مرشد آن دانست و تصریح کرد: تحرک، پویایی، شادابی و نشاط هر زورخانه به مرشد آن بستگی دارد.

وی افزود: باید با یاری خانواده‎ها آیین جوانمردی و مردانگی را به وسیله ورزش زورخانه‎ای فرهنگ‎سازی کنیم و زیرساخت فرهنگی و تربیتی شهر خود را با این آیین بسازیم.

فدایی شجاعت، رشادت و حکمت را از خصلت‎های پهلوانان زورخانه دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ ورزش باستانی در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان ترویج یابد تا از این طریق معضلات اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‎ای در این شهرستان غریب است، ابراز داشت: این ورزش قدمتی چند ساله دارد، اما در شهرستان جیرفت تنها حدود چهار ماه راه‎اندازی شده است.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‎ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه این زورخانه با همت و پشتکار ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان احداث شد، بیان داشت: اکنون با وجود نوپا بودن این زورخانه توانسته‎ایم، حدود 60 نفر ورزشکار در این رشته ورزشی جذب کنیم.

فدایی ابراز امیدواری کرد، تعداد ورزشکاران باستانی در جیرفت در آینده نزدیک به حدود 300 نفر برسد، عنوان کرد: این زورخانه در تمام ایام هفته در روزهای زوج و فرد به روی علاقمندان باز است و تمرینات آن به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/80001/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول