اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل:

اردبیل رتبه دوازدهم را در بیمه روستایی، عشایری دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت:‌ استان اردبیل رتبه دوازدهم کشور را در جذب کشاورزان و روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری دارد.

اردبیل رتبه دوازدهم را در بیمه روستایی، عشایری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، نصیب نجفی در همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اردبیل اظهار داشت: روستاییان 36 درصد از کل جمعیت استان اردبیل را تشکیل می‌دهند که باید نسبت به ارائه خدمات مناسب به آنها اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: 449 هزار و 546 نفر جمعیت روستایی استان در یک ‌هزار و 855 آبادی در قالب 883 دهیاری ساکن هستند که در زمینه تولید محصولات غذایی نقشی اساسی دارند و از این نظر مسئولیت سنگینی بر دوش آنهاست.

نجفی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: برخی از افراد به دلیل عدم برخورداری از وضعیت معیشتی مناسب پیش‌تر با مشکلاتی مواجه شده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داشتند که برای برطرف کردن این مسئله تلاش شد از ظرفیت شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و تعاونی‌های روستاییان و عشایر استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز به منظور پشتیبانی از این قشر کم برخوردار به هنگام بروز حوادث طبیعی شکل گرفت.

وی بیان کرد: هم اکنون استان اردبیل رتبه دوازدهم کشوری را در جذب کشاورزان و روستاییان دارد که برای بالا بردن این رتبه فرهنگ‌سازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی در این زمینه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل یادآور شد: پرداخت 66 درصد حق بیمه از سوی دولت و ارائه تخفیف در مناسبت‌های مختلف برای افرادی که شایسته چنین خدماتی هستند، کمترین خدمتی است که می‌توان به این قشر زحمتکش ارائه کرد.

انتهای پیام/62006/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول