اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کردستان:

32 هزار کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضویت دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان گفت:‌ بیش از 32 هزار نفر از جمعیت 31 درصدی مشمولین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان بیمه هستند.

32 هزار کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضویت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی زارعی ظهر امروز در جشن کارگزاران صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان کردستان در سنندج، با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان با گذشت بیش از 60 سال محرومیت این قشر از مزایای بیمه‌های اجتماعی در راستای اجرای اصل 29 قانون از سال 84 تشکیل و کار خود را در استان‌های مختلف کشور آغاز کرد، افزود: این صندوق با 4 سال تاخیر در سال 88 همزمان با سفر مقام معظم رهبری به کردستان در این استان نیز تشکیل شد.

وی افزود: در حال حاضر 32 هزار نفر از جامعه مشمول استان کردستان زیرپوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کردستان با بیان اینکه این آمار تنها 31 درصد از  افراد روستایی مشمول این طرح است، افزود: تلاش در راستای توسعه و گسترش این بیمه‌ها در سطح استان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

به گفته زارعی، بیجار با 58  درصد رتبه نخست، سنندج و سقز رتبه‌های دوم و سوم را در زمینه زیرپوشش قرار دادن واجدین شرایط بیمه‌های روستایی استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی از بهره‌گیری توان دهیاران در راستای توسعه بیش از پیش بیمه‌های روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: این صندوق در حال حاضر با داشتن 31 کارگزاری در کردستان توانسته با حداقل هزینه‌ها در راستای انجام وظایف خود به درستی عمل کند..

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کردستان، تمام مردان روستایی که بین 18 تا 55 سال و زنان روستایی که 18 تا 50 سال دارند می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عضو و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی روستاییان نسبت به آینده را از مهم‌ترین نتایج فعالیت این صندوق برشمرد و گفت: تقویت رابطه سرپرست و افراد خانواده و حفظ کرامت و منزلت روستاییان از دیگر تاثیرات اجرای این طرح است

وی در ادامه  با اشاره به درآمد ناچیز کارگزاران اظهار کرد: متاسفانه با وجود زحمات قابل توجهی که از سوی این افراد در این حوزه انجام می‌شود متاسفانه از نظر درآمدی حقوق ناچیزی دارند که امیدواریم تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کردستان افزود: نصف  پنج درصد از حق بیمه ای که به حساب کارگزاران پرداخت می‌شد متاسفانه با وجود پیگیری‌های این صندوق و نامه‌نگاری با استاندار قبلی به حساب خود دهیاری‌ها واریز می‌شود که امید است این مشکل با تلاش مسئولان در راس رفع شود.

زارعی در پایان پرداخت بیمه کارگزاران به صورت 10 روزه و پاره وقتی را اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد بسترهای لازم برای پرداخت کامل بیمه این افراد از دیگر خواسته‌های فعالان این عرصه در استان است که نیازمند پیگیری از سوی مسئولان دارد.

انتهای پیام/79002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول