اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی خبر داد

25 هزار خانوار خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه روستاییان و عشایر

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 25 هزار و 696 خانوار زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی قرار دارند.

25 هزار خانوار خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه روستاییان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظمی ظهر امروز در دومین مجمع بسیج عشایر خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یکی از برکات نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که این صندوق در سال 1384 تشکیل شده است، تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی فعالیت خود را از دی‌ماه سال 1384 آغاز کرده است.

حذف قانون سقف سنی برای بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستایی و عشایری

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش 100 درصدی عشایر و روستاییان از اهداف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است، افزود: سکونت در روستاها و مناطق عشایری، داشتن حداقل سن 18 سال، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه به صورت سالانه و بر اساس سطح درآمدی فرد از جمله شرایط عضویت در این صندوق است.

کاظمی به مزایای این بیمه برای بیمه‌شده اشاره و اضافه کرد: مزایای پیری( بازنشستگی)، از کارافتادگی ناشی از کار و یا ناشی از غیر کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری در صورت پرداخت یک سال حق بیمه از جمله مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.

وی با بیان اینکه شورای فنی و حقوقی برای تغییر مقررات این صندوق بیمه تشکیل شده است، یادآور شد: حدود 1.5 ماه گذشته قانون سقف سنی برای بیمه شدن افراد در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر توسط این شورا برداشته شده است.

وجود 15 هزار خانوار عشایری در خراسان جنوبی

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی متذکر شد: تعداد 92 هزار و 98 خانوار روستایی و عشایری در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر درصد جمعیت عشایری در کشور مقام چهارم را دارا است، تصریح کرد: در حال حاضر 15 هزار و 676 خانوار عشایری در قالب 317 هزار نفر در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی به تعداد خانوار زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 25 هزار و 696 خانوار روستایی و عشایری زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

3 هزار خانوار زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری از مددجویان کمیته امداد

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 380 خانوار از مددجویان کمیته امداد، یک‌هزار و 100 خانوار از مددجویان بهزیستی و 21 هزار نفر بیمه شده عادی هستند.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش ‌از 58 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند، یادآور شد: خراسان جنوبی از لحاظ درصد جمعیت زیرپوشش این بیمه رتبه ششم کشور را دارد.

وی ادامه داد: بشرویه، فردوس، سرایان، خوسف، طبس، درمیان، سربیشه و بیرجند به ترتیب بیشترین تعداد بیمه‌شدگان این صندوق را دارند.

پرداخت مستمری به بازماندگان 410 خانوار متوفی

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر به 410 خانوار متوفی زیرپوشش این بیمه مستمری بازماندگان پرداخت می‌شود، افزود: همچنین 10 خانوار از مستمری از کار افتادگی این بیمه استفاده می‌کنند.

کاظمی از تخفیف 10 درصدی از 12 بهمن تا 30 بهمن در مورد عضویت در این بیمه خبر داد و اضافه کرد: فردی که در این مدت برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اقدام نماید از تخفیف 10 درصدی در مورد پنج درصد پرداختی توسط بیمه شده بهره‌مند می‌شود.

وی به سامانه دما( بیمه عشایر) اشاره و خاطرنشان کرد: با ایجاد این سامانه بیمه شده می‌تواند از سابقه بیمه خود آگاهی یابد.

انتهای پیام/22481/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول