اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور درمان انگشتان قطع شده دانش‌آموزان

کاروان سلامت هلال‌ احمر به روستای گاودانه اعزام می‌شود

در نهمین روز از دهه مبارکه فجر، کاروان سلامت جمعیت هلال ‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با حضور پزشکان متخصص و مسئولان کشوری به روستای گاودانه اعزام خواهند شد.

کاروان سلامت هلال‌ احمر به روستای گاودانه اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، آبان ماه سال 89 گزارشی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که حکایت از رنج اهالی یک روستای محروم از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از رودخانه با استفاده از نوعی ماشین کابلی داشت که "گرگر" خوانده می‌شد.

بر پایه این گزارش "گرگر"، ماشینی بسیار ناایمن است که سال‌ها به جای کرایه حمل و نقل روستانشینان، انگشتانشان را می‌بلعید و در واقع یک یک نیمکت آهنی است که به وسیله سیم محکمی دو طرف رودخانه مارون در شهرستان کهگیلویه را به یکدیگر متصل می‌کرد.

گزارش حاکی از این است که در نهمین روز از دهه مبارکه فجر، کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با حضور پزشکان متخصص و مسئولان کشوری به روستای گاودانه اعزام خواهند شد.

فرحناز رافع در این خصوص در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با اعزام این تیم پزشکی به روستای گاودانه، پزشکان داوطلب هلال ‌احمر نسبت به ادامه درمان و جراحی انگشتان قطع شده 35 دانش‌آموز این روستا اقدام کرده و در صورت نیاز به انجام عمل جراحی آنان را به تهران اعزام خواهند کرد.

رئیس سازمان جمعیت هلال ‌احمر با بیان اینکه این خدمات‌رسانی داوطلبانه از سوی پزشکان متخصص و جراحان داوطلب هلال‌ احمر انجام خواهد شد، عنوان کرد: این اقدام درمانی به منظور ارائه خدمات عام‌المنفعه و بشر دوستانه به دانش‌آموزان روستای گاودانه که در اثر استفاده از "گرگر" (تله کابین دستی) دچار قطع انگشتان دست شده‌اند، انجام می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: دومین کاروان سلامت کشوری داوطلبان هلال‌ احمر از روز 17 بهمن ماه برای ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی به روستاییان محروم و دورافتاده شهرستان چرام وارد این شهرستان شده و تا روز بیست و یکم بهمن ماه به ارائه خدمات مختلف در زمینه بیماری‌های اطفال، زنان، داخلی و عفونی به روستاییان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول