اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

هوای شهر اصفهان در شرایط نا‌سالم قرار دارد

اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای فعال در سطح شهر اصفهان حاکی از این است که هوای اصفهان در شرایط نا‌سالم قرار دارد.

هوای شهر اصفهان در شرایط نا‌سالم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوای اصفهان از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در شرایط سالم قرار داشته است، البته بارش‌های برف در اصفهان سبب عاری شدن هوای اصفهان از آلودگی‌ها شد و مردم اصفهان طی پنج روز هوایی سالم را تنفس کرده‌اند.

اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلوده کشور است که در شرایط سرمای هوا با پدیده اینورژن، وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی مواجه می‌شود و تشدید آلاینده‌های جوی سلامت مردم و شهر را به مخاطره می‌اندازد.

اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های استان مانند مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و خمینی‌شهر هر روز بر روی سایت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد و این اطلاعات به صورت آنلاین وضعیت آلاینده‌های هوای اصفهان را نشان می‌دهد.

اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای فعال در سطح شهر اصفهان حاکی از این است که امروز هوای اصفهان در شرایط نا‌سالم قرار دارد و شاخص AQI که وضعیت کیفی هوای اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم براساس شاخص آلودگی هوا را نشان می‌دهد بر روی عدد 130 قرار دارد.

البته اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های مبارکه، نجف‌آباد و شاهین‌شهر سالم بودن هوای این شهرستان‌ها را نشان می‌دهد و تنها هوای شهرستان خمینی‌شهر در شرایط نا‌سالم قرار دارد.

ارتقای وضعیت کیفی هوای اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های آلاینده استان در دستور کار مدیریت استان و حفاظت محیط زیست استان قرار دارد، چرا که مدتی پیش طرح کنترل کیفی هوای اصفهان مصوب شده و این طرح به تمام ادارات و متولیان اجرایی این مصوبه برای کاهش و کنترل کیفی هوای اصفهان ابلاغ شده است.

امیدواریم که این طرح به صورت کامل اجرا شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود وضعیت هوای اصفهان باشیم، چرا که برطرف شدن مشکل آلاینده‌های جوی در اصفهان سبب کاهش و رفع بسیاری از معضلات به ویژه کاهش بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های جوی می‌شود.

انتهای پیام/63004/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول