اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست عنوان کرد

تمام شهرهای ایران در معرض آلودگی زیست‌محیطی/ تبدیل وضعیت 440 نفر از محیط‌بانان

معاون محیط زیست کشور گفت: از زمانی که وارد برنامه پنجم توسعه در کشور شدیم روز به روز به تعداد شهرهای آلوده کشور اضافه شد و اگر با این روند پیش برویم همه شهرهای کشور دچار آلودگی می‌شوند.

تمام شهرهای ایران در معرض آلودگی زیست‌محیطی/ تبدیل وضعیت 440 نفر از محیط‌بانان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد مجابی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت: اسلام نگاه ویژه به محیط زیست دارد و حتی پیامبر (ص) در دستورات جنگی خویش بر حفظ محیط زیست تاکید ویژه داشت.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی در کنار توسعه پایدار نیز بر حفظ محیط زیست تاکید شد و در قانون نیز پیش‌بینی شد روند توسعه باید به گونه‌ای باشد که به محیط زیست آسیبی نرسد.

معاون محیط زیست کشور بیان داشت: حفظ محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که نسل‌های  بعدی نیز بتوانند از آن استفاده بهینه انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: حفظ محیط زیست تکلیفی است به برای همه از نظر حقوق اساسی وجود دارد.

مجابی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه محیط زیست در کشور در برنامه پنجم توسعه در کشور رقم خورد گفت: از زمانی که وارد برنامه پنجم توسعه در کشور شدیم روز به روز بر تعداد شهرهای آلوده کشور اضافه شد و اگر با این روند پیش برویم همه شهرهای کشور دچار آلودگی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برای حفظ محیط زیست باید وضعیت جنگل، مرتع به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و فعالیت‌های توسعه‌ای در کجا بحث محیط زیست قرار دارد و در حال حاضر نیز چه اقدامی باید انجام شود.

معاون محیط زیست کشور با اشاره به مشکلاتی که برای دریاچه ارومیه به وجود آمد بیان داشت: مسیر رودخانه‌های که به دریاچه ارومیه آب تزریق می‌کردند با احداث سد بسته شد.

وی اضافه کرد: همین امر سبب خشک شدن دریاچه شد که مشابه این امر در دریاچه پریشان نیز رقم خورد.

مجابی علت برخی مشکلات زیست محیطی کشور را نگاه یک‌جانبه به توسعه عنوان کرد و گفت: بسیاری از افرادی که در کشور برای توسعه فعالیت می‌کردند به زحمات زیادی برای کشور کشیدند ولی در فرایند توسعه به محیط زیست توجه نکردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید تلاش کنیم تا این مسیر اصلاح شود و این درخواست عمومی است.

معاون محیط زیست کشور ادامه داد: توسعه حق مردم است ولی ضوابط خاص خودش را دارد.

این مسئول مهم‌ترین برنامه‌‌های که در محیط زیست پیگیری می‌شود را ایجاد دفاتر محیط زیست در ارگان‌های دولتی عنوان کرد و گفت: شورای محیط زیست نیز با دستور رئیس جمهور در کشور راه‌اندازی شد.

مجابی حفظ نشاط و شادابی را از برنامه‌ای جدی محیط زیست اعلام کرد و گفت: در سازمان محیط زیست کمیته بررسی حمایت از محیط‌بانان را فعال کردیم.

وی با اشاره به ممنوعیت جذب نیرو کار در دولت بیان داشت: برای حفظ دغدغه زیست محیطی دولت دستور تبدیل وضعیت 440 نفر از محیط‌بانان را صادر کرد.

معاون محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد محیط زیست مد نظر رئیس جمهور است و یکی از مباحثی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند اقتصاد محیط زیست است.

وی در پایان گفت: توسعه در کشور با حفظ رویکرد محیط زیست در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول