اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

ثبت اختراع 3 کیت نسل جدید توسط موسسه سرم‌‌سازی رازی اراک

رئیس موسسه سرم‌‌سازی رازی اراک از ثبت اختراع سه کیت نسل جدید توسط این موسسه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ثبت اختراع 3 کیت نسل جدید توسط موسسه سرم‌‌سازی رازی اراک

سید داود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر دو کیت اختراع شده توسط این موسسه، ثبت اختراع شده و سه کیت جدید نیز در مرحله ثبت اختراع قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون این موسسه در مرحله انجام کارهای آزمایشی مربوط به 14 کیت نسل جدید در زمینه تشخیص بیماری‌‌های دام و طیور و آبزیان و تشخیص تقلب شیر است که به محض اتمام کارهای آزمایشی به مرحله ثبت اختراع خواهند رفت.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی راه‌اندازی خط تولید را از اهداف این موسسه در سال آینده برشمرد و ادامه داد: تحقیق در زمینه مبارزه با بیماری‌های دام و طیور، تحقیق در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، تحقیق و تشخیص بیماری‌های دام و طیور، تحقیق و تولید واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک مصرف دام، طیور و انسانی، تحقیق در زمینه توسعه واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک و تولید سرم‌ها و داروهای شیمیایی مورد مصرف پزشکی و دامپزشکی از وظایف مهم موسسه سرم‌سازی رازی به شمار می‌رود.

حسینی ادامه داد: پیرو سفر هیئت دولت به استان مرکزی درسال 1385، پیشنهاد تاسیس شعبه موسسه رازی در منطقه مرکزی تصویب و در تابستان سال 1386 این موسسه رسما افتتاح شد.

وی بیان کرد: این موسسه به عنوان مرکز تخصصی آنتی‌ژن‌های تشخیصی و کیت‌های آموزشی دامپزشکی کشور دارای بخش‌های آزمایشگاه ویروس شناسی، باکتری شناسی، بیولوژی سلولی، کشت سلول، بیوشیمی و ژنتیک است که ارتقای سطح بهداشت دام و طیور، بهبود سطح کیفی و کمی محصولات دامی و جامعه انسانی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از اهداف ایجاد این موسسه در اراک است.

انتهای پیام/87001/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول