اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی نخبگان:

اختراع 2 هزار مخترع کشور به ثبت رسیده است

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: اختراع 2 هزار نفر از مخترعان کشورمان به ثبت رسیده است.

اختراع 2 هزار مخترع کشور به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یدالله اردوخانی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی بنیاد نخبگان استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 13 هزار نفر نخبه در سطح کشورمان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 2 هزار نفر از مخترعان در جشنواره‌ها و یا روش‌های مختلف اختراعشان به مرحله ثبت رسیده است.

اردوخانی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان آیین‌نامه‌های خاصی برای حمایت از نخبگان دارد، تصریح کرد: یکی از تسهیلات ارائه شده به مخترعانی که اختراعشان به ثبت رسیده استفاده از طرح سربازی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان اذعان داشت: این نخبگان از خدمت سربازی معاف می‌شوند اما به جای خدمت سربازی طرح پژوهشی را اجرا می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برنامه‌های خاصی برای حمایت از نخبگان دارد، بیان داشت: هر دولتی ابداعات جدیدی در این زمینه اجرا می‌کند.

اردوخانی خاطرنشان کرد: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نخستین جلسه نخبگان در همایش هفتم گفت: از همه توانمندی‌های نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مختلف در سطح کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردای همان روز در هیئت دولت مصوبه‌ای در این باره تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد، افزود: بر اساس این مصوبه همه دستگاه‌های اجرایی موظفند در همه تصمیم‌سازی‌ها از مشارکت نخبگان بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی به نام سامانه ثریا در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: همه نخبگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را وارد این بانک کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف و سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان این است که نخبگانی که به وسیله دفاتر استانی شناسایی می‌شوند، جذب و به کارگیری شوند، اظهار داشت: امید است با سیاست بنیاد ملی نخبگان و حمایت از این افراد نخبگان خود به کشورمان خدمت کنند.

اردوخانی تسهیلات ارائه شده بنیاد ملی نخبگان در سراسر کشورمان را یکسان اعلام کرد و ادامه داد: تعدادی از مراکز که از تسهیلات بیشتری برخوردارند به این دلیل است که تعداد نخبگان بیشتری در آن دانشگاه وجود دارد.

وی در پایان اذعان داشت: تسهیلات موجود در بنیاد ملی نخبگان برای این گروه از افراد انگیزه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/73008/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول