اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان:

400 اختراع نخبگان زنجانی شناسایی شده است

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان گفت: در طول چهار سال گذشته 400 اختراع نخبگان استان زنجان شناسایی شده است.

400 اختراع نخبگان زنجانی شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی رمضانی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع خود اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از استعدادهای درخشان و برتر، مخترعان و نخبگان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در بنیاد ملی نخبگان بحث تشویق استعدادهای درخشان مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: نخبگان از طریق آزمون‌ها و جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره خوارزمی، فارابی، رازی، مسابقات ملی مهارت و نفرات برتر کنکور سراسری شناسایی می‌شوند.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان به اقدامات انجام شده در طول چهار سال گذشته بنیاد ملی نخبگان استان زنجان اشاره کرد و گفت: 400 اختراع نخبگان در طول این مدت شناسایی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 55 اختراع مورد تایید کمیته داوری قرار گرفته است، بیان داشت: 400 مخترع زنجانی نیز در طول این مدت در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند.

رمضانی به برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: کارگاه‌های کارآفرینی، ثبت اختراع داخلی و خارجی، کارگاه‌های کسب و کار و... از جمله این دوره‌ها است.

وی به اقدامات فرهنگی و گردشگری بنیاد ملی نخبگان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: این اقدامات و فعالیت‌ها برای شناسایی گردشگری استان برگزار شده است.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در سطح ملی توسط بنیاد نخبگان استان صورت گرفته است، اظهار داشت: سال گذشته 35 نفر از استعدادهای برتر کشوری در مدت سه روز در برنامه‌های نخبگان کنکور سراسری شرکت کردند.

این مسئول برگزاری جلسات مختلف با حضور بنیاد نخبگان استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: سالانه چهار جلسه مختلف در استان‌های کشورمان برای تصمیم گیری و تصویب آیین نامه برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان در طول چهار سال گذشته در نمایشگاه‌های مختلفی حضور داشته است، گفت: همچنین در برنامه‌های مختلفی در طول هفته پژوهش، هفته دولت و مناسبت‌های دیگر استعدادهای برتر استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی با دفتر آموزش و پژوهش استانداری برای مشارکت در جشنواره علم تا عمل صورت گرفته است، افزود: همچنین هماهنگی لازم برای مشارکت مخترعان و فناوران در این جشنواره صورت گرفته است.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان اضافه کرد: در دو سال اخیر 83 طرح نخبگان استان در جشنوراه علم تا عمل مورد ارزیابی قرار گرفت.

این مسئول به برگزاری طرح شهاب در استان زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: حمایت‌های خوبی از نخبگان و استعدادهای درخشان استان زنجان صورت گرفت است.

رمضانی به برگزاری جشنواره اختراعات متعددی در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: چهار استان شمالغرب کشورمان با حضور 250 مخترع در سه روز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته از طرف معاونت علمی و فناوری به دانشگاه‌های استان در طول 40 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: تسهیلات اختصاص یافته برای دانشگاه زنجان 980 میلیون تومان بوده است.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان خاطر نشان کرد: به مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان 540 میلیون تومان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز مبلغ 380 میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان از محل اعتبارات خود کمک‌های نقدی به دانشگاه‌ها انجام می‌دهد، تصریح کرد: استعدادهای درخشان شهید بهشتی زنجان در طول چهار سال 400 میلیون تومان کمک کرده است.

رمضانی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان 50 میلیون تومان از محل اعتبارات کمک کرده است، افزود: همچنین دانشگاه علوم پایه زنجان 300 میلیون تومان اعتبار کمک کرده است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به مراکز بر اساس تربیت و حضور نخبگان و استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها است.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان با بیان اینکه استفاده از 20 درصد تسهیلات اشتغال نخبگان به استانداری زنجان معرفی شده است، افزود: به دلایل مختلف تاکنون کسی موفق به استفاده از تسهیلات بانکی در این زمینه نشده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه سالانه جشنوراه بین‌المللی نوآوری و شکوفایی استعدادها در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان زنجان در طول سه سال متوالی و در سال‌های 89، 90 و 91 در این جشنواره حضور داشته است.

رمضانی با تاکید بر اینکه زنجان در طول دو سال استان برتر به لحاظ تجاری سازی و مسائل مشارکتی شده است، گفت: در این جشنواره استان زنجان در زمینه تجاری سازی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان خدمات به فروش رسانده است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره مجموعا مبلغ 10 میلیارد تومان خدمات به مرحله فروش رسیده است، اذعان داشت: استان زنجان 40 درصد فروش خدمات را به خود اختصاص داد.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان استان زنجان به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور روسای مراکز اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها مسائل و مشکلات استان مطرح شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 1.3 جمعیت کشورمان در استان زنجان قرار دارد، تصریح کرد: نخبگان استان زنجان متناسب با جمعیت آن نیست.

انتهای پیام/73008/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول