اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش 1.2 میلیون متر مکعبی گاز

مصرف گاز طبیعی در زنجان به 7 میلیون متر مکعب کاهش یافت

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: به دلیل افزایش دمای هوا میزان مصرف گاز در استان زنجان به 7 میلیون و 100 هزار متر مکعب کاهش یافته است.

مصرف گاز طبیعی در زنجان به 7 میلیون متر مکعب کاهش یافت

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان مصرف گاز طبیعی در استان زنجان همچنان بالا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در شب گذشته به 7 میلیون و 100 هزار متر مکعب رسیده، تصریح کرد: مصرف گاز طی چند روز گذشته 8 میلیون و 300 هزار متر مکعب بود که این مقدار مصرف در شرکت گاز استان بی‌سابقه بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان افزود: زمانی که دمای هوا افزایش می‌یابد و به حالت قبلی باز می‌گردد تقریبا 24 ساعت زمان نیاز است تا مصرف گاز طبیعی نیز به حالت اولیه برگردد.

این مسئول با اشاره به اینکه دمای احساسی بیشتر از دمای واقعی نشان داده می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم استان زنجان همچنان صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی را جدی بگیرند.

رابطی با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف گاز طبیعی طی روزهای اخیر 9 جایگاه CNG از مدار خارج شده است، اضافه کرد: این محدودیت همچنان برای جایگاه‌های CNG ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه در فضای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضای عمومی ضروری است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان همچنین با اشاره به شدت وزش باد در روزهای اخیر اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از خطر نشت گاز عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه مشترکان دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌ های مسکونی را داشته باشند، متذکر شد: رعایت ارتفاع مناسب، یعنی حداقل سه متر برای لوله بخاری و نصب کلاهک H سبب کاهش چشمگیر حوادث گازگرفتگی می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول