اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از چند روز افزایش بی‌رویه مصرف گاز

مصرف گاز در زنجان به 7.6 میلیون متر مکعب کاهش یافت

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز طبیعی در استان زنجان به 7 میلیون و 600 هزار متر مکعب کاهش یافت.

مصرف گاز در زنجان به 7.6 میلیون متر مکعب کاهش یافت

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به دلیل کاهش دمای هوا طی روزهای گذشته مصرف گاز طبیعی در استان زنجان افزایش یافته است.

وی مصرف گاز طبیعی استان زنجان در شب گذشته را 7 میلیون و 600 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در شب 15 بهمن ماه 8 میلیون و 300 هزار متر مکعب بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: این میزان کاهش مصرف گاز به دلیل کاهش دمای هوا و صرفه‌جویی مردم بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مقدار گاز طبیعی در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون و 600 هزار متر مکعب بوده است.

رابطی با بیان اینکه ماندگاری هوای سرد و وزش باد طی روزهای گذشته سبب شد دمای احساسی از مقدار دمای واقعی بیشتر شود، تصریح کرد: این امر سبب افزایش میزان مصرف گاز در استان زنجان شده است.

* اعمال محدودیت مصرف گاز در 9 جایگاه CNG استان زنجان

وی با بیان اینکه در روز گذشته به دلیل افزایش میزان مصرف گاز طبیعی محدودیت‌هایی در تعدادی از جایگاه‌های CNG استان زنجان به وجود آمد، ادامه داد: به دلیل افزایش مصرف گاز 9 جایگاه CNG از مدار خارج شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان اضافه کرد: شش جایگاه CNG در سطح شهرستان زنجان، یک جایگاه در ابهر، یک جایگاه در خرم‌دره و یک جایگاه نیز در شهرستان خدابنده شامل این محدودیت‌ها است.

این مسئول اضافه کرد: با کاهش میزان مصرف گاز طبیعی محدودیت‌های ایجاد شده برای این تعداد جایگاه CNG برداشته شده و به حال عادی برمی‌گردد.

رابطی در ادامه از مردم خواست در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند و توصیه‌های شرکت گاز را جدی بگیرند.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در استان زنجان احتمال قطعی گاز وجود دارد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان همچنین با اشاره به شدت وزش باد در روزهای اخیر اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از خطر نشت گاز عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه مشترکان دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی را داشته باشند، متذکر شد: رعایت ارتفاع مناسب یعنی حداقل سه متر برای لوله بخاری و نصب کلاهک H سبب کاهش چشمگیر حوادث گازگرفتگی می‌شود.

رابطی در پایان اذعان داشت: امید است مردم با رعایت نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی دولت و شرکت گاز را در مدیریت بحران احتمالی گاز یاری کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول