اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

افزایش 7 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در گلستان

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از افزایش 7 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در استان گلستان خبر داد.

افزایش 7 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در گلستان

رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: شدت سرمای هوا در چند روز گذشته نشان داد که زمستانی بسیار سرد داریم و دمای هوا حدود 12 درجه کاهش پیدا کرد و حتی در برخی از نقاط استان سرما و کاهش دمای 16 درجه زیر صفر هم داشته‎ایم.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی زمانی که دما کاهش پیدا کند مصرف گاز نیز بالا می‎رود و کاهش دما در چند روز گذشته به حدی شدید شده است که مصرف مردم استان گلستان از حدود 8.5 میلیون مترمکعب به 13 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان خاطرنشان کرد: این کاهش دما در استان‎های همجوار ما نیز وجود داشته که به طور طبیعی شدت این سرما در استان ما نیز تاثیر خواهد گذاشت به طوری که در استان‎ مازندران نیز برف آنقدر شدید شد که یک و نیم متر ارتفاع داشته است.

کاهش یک درجه دمای اتاق، تأثیر مستقیم در صرفه‎جویی گاز کشور

سنگدوینی افزود: توصیه من به مردم عزیز استان گلستان این است که به رعایت الگوی مصرف توجه کنند و با رعایت چند نکته بسیار ساده و راهکارهای آسان و مناسب در کاهش مصرف و صرفه‎جویی خوب تاثیرگذار باشند.

وی تاکید کرد: استفاده از پرده ضخیم، استفاده از لباس گرم، خاموش کردن بخاری‎های اضافه و کاهش یک درجه‎ای دما در اتاق مواردی است که می‎تواند به کاهش مصرف بسیار زیاد کمک کند.

سنگدوینی متذکر شد: در استان گلستان 450 هزار خانوار مصرف کننده گاز وجود دارد و اگر هر کدام یک درجه دمای اتاق را کاهش دهند صرفه‎جویی بالایی را شامل می‎شود و بسیار در استان و حتی در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

دقت رانندگان در مسیر راه‎های استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بارش شدید برف و کاهش بسیار بالای دمای استان گلستان در روزهای گذشته باعث تعطیلی مدارس و افزایش مصرف خانواده‎ها از گاز و وسایل گرمایشی شده است.

این کاهش دما به حدی زیاد است که بسیاری از مردم عنوان می‎کنند در طی 10 سال گذشته چنین سرمای شدیدی را در استان گلستان شاهد نبوده‎اند.

بارش برف در روزهای گذشته باعث مسدودی راه‎های کوهستانی و لغزندگی جاده‎ها نیز شده است که بسیاری از راه‎های استان با تلاش نیروهای راهداری و پلیس باز و عبور و مرور در آنها انجام می‎شود اما در نقاطی نیاز به استفاده از زنجیر چرخ است که توصیه می‎شود رانندگان قبل از سفر از مرکز کنترل ترافیک راه‎های استان گلستان استعلام را از مسیر راهی که می‎خواهند طی کنند داشته باشند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

انتهای پیام/83004/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول