اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران:

480 میلیارد ریال برای تجهیز فرودگاه گچساران شرح نیاز شده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: افزون بر 480 میلیارد ریال برای تجهیز فرودگاه گچساران شرح نیاز شده است.

480 میلیارد ریال برای تجهیز فرودگاه گچساران شرح نیاز شده است

محمد باورساد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مهم‌ترین تحولی که بعد از انقلاب اسلامی در صنعت نفت ایجاد شد، نوع نگرش نفت به اوضاع مملکت و انقلاب بود. 

وی با بیان این‌که پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت نفت بعد از انقلاب ایجاد شد، افزود: قبل از انقلاب اجازه خلاقیت در تولید قطعات مورد نیاز به کارکنان داده نمی‌شد و ما برای تأمین قطعات مورد نیاز کارخانجات وابسته و نیازمند خارجی‌ها بودیم.

باورساد تصریح کرد: در سال‌های قبل از انقلاب تنها دو حلقه چاه در گچساران حفاری شده بود که عملیات آن توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد اما بعد از انقلاب در شرایط کنونی حدود 750 حلقه چاه در گچساران موجود است که 550 حلقه آن به وسیله کارکنان داخلی حفاری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ابراز کرد: این امر یک فرایند، رکورد بالا و دست‌نیافتنی برای کشوری بود که قبل از انقلاب هیچ‌گونه عزت و استقلالی در تأمین قطعات و حفاری چاه‌های نفت خود نداشت.

باورساد ابراز کرد: تکنیک و تکنولوژی حفاری قبل از انقلاب تنها در انحصار سه کشور آمریکا، کانادا و رومانی بود که بعد از انقلاب 550 حلقه چاه توسط ایرانی‌ها حفاری شد و این نشان دهنده صرف فعل خواستن توسط صنعت نفت بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه نیازی تکنولوژی حفاری کشورهای خارجی نداریم بلکه در مناقصات حفاری کشورهای خارجی از جمله حفاری در دریا نیز شرکت می‌کنیم.

باورساد ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در گچساران 11 کارخانه بهره‌برداری وجود داشت که همه این کارخانه‌ها توسط کشورهای خارجی ساخته شده بود و نکته جالب این قضیه این بود که حتی فنس‌کشی اطراف کارخانه‌ها نیز توسط خود خارجی‌ها صورت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی و در شرایط کنونی 33 کارخانه در صنعت نفت گچساران وجود دارد که از این تعداد 21 کارخانه توسط نیروهای داخلی ساخته شده است.

باورساد با اشاره به لزوم ایجاد برخی زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های نزدیک به گچساران گفت: با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز و تولید بیش از 600 هزار بشکه در روز مردم استان ما از وزارت نفت انتظار دارند.

وی با بیان این که مناطقی از جمله چرام، باشت و دهدشت که اطراف گچساران هستند باید از نعمت وجود نفت بهره‌مند شوند، اذعان کرد: اگر بتوانیم در کنار شهرستان باشت بیمارستان بزرگی احداث کنیم این امر سبب بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان می‌شود.

باورساد از اختصاص 200 میلیارد تومان برای احداث جاده‌های ارتباطی میان کهگیلویه و بویراحمد و بنادر جنوبی کشور خبر داد و ابراز کرد: در حدود 48 میلیارد تومان نیز برای تکمیل فرودگاه گچساران شرح نیاز کرده‌ایم تا این فرودگاه مجهز شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد: در کهگیلویه و بویراحمد دو فرودگاه وجود دارد که هیچ ‌کدام قابلیت فرود هواپیماهای پهن‌پیکر را ندارد.

باورساد خاطرنشان کرد: ما باید یک فرودگاه مجهز داشته باشیم که قابلیت فرود هواپیمای غول‌پیکر و پرواز در شب را داشته باشد.

انتهای پیام/82014/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول