اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

راهپیمایی 22 بهمن نمایش بیداری و هوشیاری ملت ایران است

امام جمعه ابهر گفت: شرکت مردم بیداردل ایران اسلامی در راهپیمایی‌ها صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی آنان و توجه به سرنوشت کشور است.

راهپیمایی 22 بهمن نمایش بیداری و هوشیاری ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، مهم‌ترین راه درمان عشق مجازی را شناخت حقیقت عشق حقیقی و مجازی برشمرد و اظهار داشت: عشق مجازی مصیبت‌های فراوانی بر سر انسان می‌آورد و باید تلاش کرد واقعیت عشق حقیقی روشن شود.

وی در ادامه به میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و افزود: عصر امام حسن عسکری (ع) عصر پر تلاطمی بود و در این عصر امام یک کار بزرگ مبنایی و اساسی انجام داد و آن تشکیل یک حوزه علمیه قوی و تربیت شاگردانی بزرگ بود.

خطیب جمعه ابهر افزود: امام حسن عسکری (ع) در عصر خود مسئله امامت را نهادینه کرد و در نامه‌ای به اسحاق بن‌اسماعیل، مهم‌ترین مسئله را مسئله امامت معرفی کرد و فرمود «هر کس در زمان خودش امام زمان (عج) خود را نشناسد در واقع به کوری باطنی مبتلا شده و فردای قیامت کور محشور می‌شود».

این مسئول در ادامه به وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرده و از آن حضرت به عنوان شفیعه محشر یاد کرد و افزود: یکی از زخم‌هایی که بر دل محبان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، نقش بسته و هیچ‌گاه درمان نمی‌پذیرد.

19 بهمن یک روز فراموش‌نشدنی است

رحیمی به مناسبت 19 بهمن 1357 روز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) اشاره کرده و افزود: 19 بهمن یک روز فراموش‌نشدنی در تاریخ حماسه قهرمانان نیروی هوایی است که دلاوران ارتش اسلام در نیروی هوایی از ستم و بند طاغوت رسته و پیوستگی رسمی خود را با امام و نهضت اسلامی به طور صریح و علنی در کمال شجاعت ابراز به نمایش گذاشتند.

این مسئول به مسئله حفظ کرامت مردم و عزت ملی اشاره کرده و گفت: مراقبت از کرامت مردم و عزت ملی مراقبت از مهم‌ترین سرمایه انقلاب است که انتظار می‌رود هم در مقام عمل و هم گفتار و بیان، به ویژه در دولت تدبیر و امید، از سر درایت و عقلانیت مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه انقلاب و نظام، اتحاد و اعتماد توده‌های مردم شریف ایران به نظام و انقلاب است، تصریح کرد: آنچه که امروزه در جامعه خودش را نشان داد و قدری ذائقه مردم عزیز و بزرگ ما را تلخ کرد بی‌تدبیری در مسئله توزیع سبد کالا بود که هیچ سنخیتی با شعار تدبیر نداشت.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه اصل اهدای سبد کالا امری است پسندیده و می‌تواند با پیش‌بینی‌های کارشناسانه و تدبیر و دقت لازم همراه و از این رهگذر شیرینی سیاست‌های دلسوزانه را ماندگار سازد، تصریح کرد: اما همین اصل زیبا ممکن است به خاطر بی‌تدبیری به کام مردم تلخ آمده و در نهایت به یأس و ناامیدی منتهی شود.

رحیمی افزود: به نظر می‌رسد تدبیر این امر بسیار آسان است و اگر این مسئله را در چارچوب قوانین عادلانه به دست مسئولان شهرستان‌ها واگذار کنند، مسئولان عزیز خودشان بهترین تدبیر را خواهند داشت.

وی اظهار داشت: دولت در همه سیاست‌های کمکی خود طوری برنامه‌ریزی کند که عزت مردم زیر سئوال نرود، چنانکه در واریز یارانه‌ها به کرامت مردم لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

دستاوردهای 35 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی گسترده و فراوان است

این مسئول، در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی و چرایی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرده و افزود: دستاوردهای 35 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی، آن قدر گسترده و فراوان است که ده‌ها کتاب برای شمارش آن لازم است و علاوه بر میلیون‌ها خدمات عمرانی و رفاهی بزرگ بعضی از مبانی و اصول را در جامعه مثل مسئله ولایت فقیه، احیای ارزش‌ها و خودباوری و آگاهی و بصیرت و اتحاد را نهادینه کرده و لذا حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمای 22 بهمن، نماد حضور ملت مقاوم ایران در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمی نظام به عنوان اصلی‌ترین پشتوانه و سرمایه کشور است.

22 بهمن نمایش بیداری و هوشیاری ملت ایران است

خطیب جمعه ابهر افزود: شرکت مردم بیداردل ایران اسلامی در راهپیمایی‌ها صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزاری از دشمنان نظام اسلامی است که از یک سو موجب دلگرمی و نویدی برای دوستان نظام اسلامی است و از سوی دیگر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را خنثی خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با حضورمان در همه صحنه‌ها و با گوش به فرمان رهبری عظیم‌الشان حافظ انقلاب و خون شهدا خواهیم بود و دست رد به سینه نامحرمان خواهیم زد.

انتهای پیام/2308/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول