اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌رئیسی:

22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی بود

امام جمعه قلعه‌رئیسی خواستار حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شد و این روز را سرآغاز حکومت الله بر جهان و برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان دانست.

22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مسئله مهریه در اسلام بسیار تأکید شده و مهریه سنگین را مناسب این دین نمی‌داند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان این‌که مهریه زنان به عنوان یک بدهی مرد است که مردها باید آن را بپردازند، گفت: مهریه برای صداقت مرد به زن و نشانه احترام و عزت زن است.

وی مهریه را یک واجب شرعی دانست و افزود: مهریه از جمله حقوق زن در اسلام و یک واجب شرعی و قانونی به شمار می‌رود.

صلواتی از خانواده‌ها خواست که مهریه کم و آسان برای جوانان در نظر بگیرند زیرا اسلام بسیار بر مهریه آسان و کم برای یک زندگی سالم تأکید کرده است.

وی برترین زنان امت را کسانی دانست که مهریه کم می‌گیرند و یکی از عوامل خوشبختی زوجین را مهریه کم دانست و گفت: مهریه زیاد باعث جدایی و دشمنی میان زوجین می‌شود و زنی که مهریه زیاد بر دوش شوهر خود بگذارد ازدواج آنها پایدار نیست آنجا که عوامل تداوم زندگی باید با عشق و محبت آغاز شود.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی عنوان کرد: مهریه باید بر اساس توافق زوجین باشد و افرادی که برای تعیین مهریه در ازدواج شرط می‌کنند به این نکته دقت کنند که مهریه باید در توان فرد باشد.

صلواتی افزود: پرداخت مهریه واجب است و نپرداختن آن عذاب‌های سنگین اخروی را به همراه دارد و باید افراد در پرداخت آن دقت کنند و کسانی که در این دنیا مهریه را نپردازند در آن دنیا دزد محسوب می‌شوند.

صلواتی گفت: یوم‌الله 22 بهمن سالروز شکست باطل و جنود ابلیس به دست حق‌طلب حزب‌ا‌لله است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: پیروزی ملت ایران بر مستکبران غارتگران و سرآغاز بر چیده شدن دستگاه و ستمگران طاغوتیان بود.

وی در ادامه 22 بهمن و دهه فجر را سرآغاز حکومت الله بر جهان و برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان دانست.

صلواتی در ادامه اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله امروز انقلاب ثبات و استقامت است و 22 بهمن حرکت نمادین استقامت بر سر آرمان‌ها است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی 22 بهمن را تجسم عینی و پشتیبانی از آرمان‌ها و نشان‌د‌هند‌ه عزم راسخ ملت دانست.

وی از مردم این شهر خواست که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و ادامه داد: از همه مردم مومن انقلابی دعوت می‌کنیم برای دفاع از اسلام قرآن و آرمان و اهداف امام راحل و شهدا لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از هر سال شرکت و حمایت و پشتیبانی خویش از انقلاب را اعلام کنند.

انتهای پیام/82009/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول