اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ مبارزه با استکبار است

امام جمعه خارگ گفت: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن‌ مبارزه با استکبار است.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته خارگ‌ اظهار کرد: خداوند در سوره عنکبوت راه‌های رسیدن به خود را به ما نشان داده است و شرطش این است که برای رسیدن به آن تلاش کنیم و جهد ورزیم و لذا باید تمام همت خود را برای برپایی نماز، ‌ترویج قرآن،‌ کمک به مردم و توسعه اسلام انجام دهیم و اگر این موارد را انجام دادیم،‌ خداوند به ما بیشتر کمک خواهد کرد و ما در اوج معنویت قرار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انسان اگر می‌خواهد هدایت شود،‌ نباید ظلم کند،‌ زیرا خداوند گفته است کسی که ظلم می‌کند، ‌هدایت نخواهد شد و ما گاهی خودمان به خودمان ظلم می‌کنیم و اگر ظلم در حق خویش نبود،‌ هیچگاه امیرالمومنین (ع) نمی‌گفت ظلمت نفسی و لذا اگر گناهی انجام دادیم در حق خود ظلم کرده‌ایم و اگر هم به همسایه، ‌به رفیقان، ‌به مردم و به هر کس ظلم کردیم،‌ هدایت نخواهیم شد و لذا باید ظلم کردن را از قاموس جامعه زدود.

وی در بیان خطبه دوم ضمن تبریک ولادت امام حسن‌ عسکری (ع) عنوان کرد: ولادت این امام بزرگوار را خدمت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و تمامی شیعیان تبریک می‌گوییم و باید اشاره کنیم که این امام آمد،‌ تا مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم سازد و در میان لشکریان و به دور از دسترس مردم قرار گرفت تا همه بدانند که امام می‌تواند در میان مردم زنده باشد، ‌اما در دسترس همه مردم قرار نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به روایتی از ایشان اذعان کرد: دو خصلت هست که بالاتر از آن خصلتی نیست، یکی ایمان به خداوند است که اگر انسان اعتماد به خدای خود داشته باشد،‌ واقعاً تمامی گفته‌های او را بی‌چون و چرا قبول می‌کند و دوم اینکه همیشه خیرش به دیگران برسد نه شرش ‌و اگر این دو خصلت را دارا باشد، بالاترین خصلت‌ها را خواهد داشت.

وی با اشاره به سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب بیان داشت: این انقلاب به برکت خون شهیدان و رهبری امام خمینی (ره) حاصل شد و سرمنشاء این حرکت انقلابی از حوزه و شاگردان امام بود، ‌اما عده‌ای پس از انقلاب در جهت حذف روحانیت گام برداشتند و خواستند آن را به شرق و غرب متصل کنند اما امام نگذاشت و فرمود نه شرقی و نه غربی و دشمن وقتی این موضوع را دید به ترور فیزیکی روحانیون روی آورد اما وقتی دید که این نیز فایده‌ای ندارد، ‌سعی کرد با رواج دادن تهمت‌ها،‌ دروغ‌ها و شایعه‌ها علیه روحانیت،‌ این انقلاب را تضعیف کند اما بحمدالله این امر محقق نشد.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: این انقلاب برکت‌های زیادی داشته است و امروز پیشرفت‌های علمی،‌ صنعتی،‌ هسته‌ای، ‌فضایی،‌ پزشکی و در تمامی رشته‌ها و تکنولوژی‌ها به برکت استقلال و وجود این انقلاب بوده و شما می‌بینید که تمامی کشورهای همسایه ما هم ثروتشان از ما بیشتر و هم رابطه‌شان با کشورهای بزرگ بهتر است اما پیشرفت زیربنایی در آن‌‌ها حاصل نشده است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این برکات بیشتر شود باید عزتمندانه پیش برویم،‌ همانگونه که الآن همه به ما غبطه می‌خورند و می‌بینید که ابرقدرت‌های جهان برای حل مشکلات منطقه از ما درخواست می‌کنند و مذاکرات اخیر نیز گویای همین مسئله هست اما باید بدانیم دشمن همیشه در پی ضربه زدن به ماست.

خطیب نماز جمعه خارگ ادامه داد: اینکه کشورهایی مثل فرانسه روابط خود را با ایران توسعه داده‌اند، ‌برای آمریکا گران تمام شده است و آنها را مجبور کرده که با فرانسویان تماس بگیرند و به آنها بگویند که روابط خود را با ایران محدود کنند و این در حالی است که آن‌ها خود را بزرگ و رهبر کشورهای دنیا می‌دانند در حالی که تنها منتخب مردم آمریکا هستند و فقط حق دارند برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند و اگر می‌بینید می‌خواهد برای مردم جهان تصمیم‌گیری کند، ‌به‌خاطر زورگویی آنهاست.

وی با اشاره به سخن کری مبنی بر اینکه گزینه‌های دیگری نیز روی میز هست عنوان کرد: مگر گزینه‌های روی میز آنها چیست؟ نهایتش جنگ است، مثل اینکه آنها نمی‌دانند روحیه شهادت‌طلبی و فدایی اسلام بودن هنوز در بین مردم وجود دارد و پیروزی ایران در والفجر 8 را فراموش کرده‌اند و اگر آمریکا قصد حمله نظامی را داشته باشد، باید بداند که مردم ما آماده رویارویی با دشمنان است و هر بسیجی با خدای خودش وارد میدان جنگ خواهد شد و کسی که خدا را همراه خود داشته باشد شکست نخواهد خورد.

کمالی تصریح کرد: مبارزه با استکبار،‌ شرکت در راهپیمایی 22 بهمن است که با حضور خود باید مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم.

وی با اشاره به سخنان سخیف شرمن راجع به ملت ایران گفت: این سخنان نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست و ما این توهین را محکوم می‌کنیم و خواستار برخورد جدی دولت با این سخنان هستیم.

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به روابط اخیر ایران و ترکیه اذعان داشت: رابطه ایران و ترکیه نشان‌دهنده این است که ترکیه متوجه اشتباه خود در قبال سوریه شده است و در دیداری که با رهبری هم داشتند،‌ ایشان راه درست را به آنها نشان دادند و امیدواریم که این راه را دنبال کنند.

انتهای پیام/66006/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول