اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران:

پیامدهای ثانویه بحران در غرب مازندران جدی گرفته شود

معاون سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهرداری تهران، گفت: باید پیامدهای ثانویه بحران در غرب مازندران جدی گرفته شود.

پیامدهای ثانویه بحران در غرب مازندران جدی گرفته شود

سیدجواد کشفی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن درباره پیامدهای ثانویه ناشی از بارش شدید برف و احتمال وارد آمدن خسارات جدی‌ هشدار داد.

وی با اشاره به بازدید اعضای مدیریت بحران شهرداری تهران از مناطق بحرانی گیلان و مازندران، گفت: در گیلان به غیر از صومعه‌سرا شرایط سایر شهرهای این استان بهتر است و در مازندران وضعیت شهرستان تنکابن از سایر شهرها بحرانی‌تر است.

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تصریح کرد: باید به پیامدهای ثانویه ناشی از آب‌ شدن برف و سقوط آن‌ها از روی بام‌ها بر روی مردم در حال تردد، راه‌ افتادن سیل و در شب‌ها یخبندان برف‌های آب ‌شده توجه ویژه‌ای کرد.

این کارشناس، چاره‌اندیشی برای پیشگیری از وقوع حوادث بعدی، شتاب ‌بخشیدن به عملیات برف‌روبی و خارج ساختن برف‌ها از سطح و حاشیه‌های شهر را الزامی دانست.

کشفی افزود: در بازدید از رامسر پیشنهاد شد، از دریا و سواحل آن که در پایین‌ترین سطح این منطقه قرار دارد برای خروج برف‌ها بهره‌گیری کرد.

وی درباره استفاده از آب دریا که هم مقداری نمک‌دار است و هم کمی از محیط گرم‌تر است نیز خاطرنشان کرد: می‌توان با بررسی و کارشناسی، برای ذوب سریع برف‌ها در معابر شهری استفاده کرد.

معاون پیشگیری و مدیرت بحران شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط موجود در گیلان و غرب مازندران و نیاز به پشتیبانی از مردم این مناطق، یک تیم کارشناسی به شمال اعزام شد و هم‌اکنون این تیم در مناطق مختلف به ‌ویژه تنکابن که شرایط سخت‌تری نسبت به سایر شهرها دارند در حال بررسی ابعاد این بحران به صورت میدانی هستیم تا نیازها احصا شوند.

این کارشناس، اظهار داشت: در روزهای اخیر علاوه بر ارسال دو دستگاه کامیون حامل آب معدنی و نان حجیم که با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهر تهران و هماهنگی ستاد مدیریت بحران وزارت کشور صورت گرفت، 35 دستگاه لودر، گریدر، لودر کوچک، پنج دستگاه ماشین برف‌روب، سه دستگاه تانکر مخصوص حمل آب و 30 تن نمک به مناطق بحرانی اعزام شدند.

وی در پایان گفت: در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات ضروری اعم از ماشین‌آلات و اقلام مورد نیاز هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول