اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محمودآباد خواستار شد

اختصاص تسهیلات بلاءعوض به آسیب‌دیدگان از برف در مازندران

فرماندار محمودآباد خواستار پرداخت تسهیلات بلاءعوض یا قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان از برف شد.

اختصاص تسهیلات بلاءعوض به آسیب‌دیدگان از برف در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نور اظهار داشت: از ابتدای بحران که با وزش باد شدید آغاز شد 55 واحد مسکونی بر اثر باد بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد شد.

فرماندار محمودآباد افزود: بارش برف به 13 واحد مسکونی و باغات، دامداری‌ها و مرغداری‌های این شهرستان خسارت وارد کرد که میزان ریالی آن در دست بررسی است.

مشایخی شدت سرما را سبب افت فشار گاز در این شهرستان به‌ویژه منطقه خط آهی عنوان کرد و گفت: سرمای هوا سبب افزایش مصرف شهروندان شده و به همین جهت با افت فشار مواجه بوده و هستیم.

وی با اشاره به اینکه به مشترکان خانگی توصیه شد تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند گفت: توصیه کردیم حتی‌الامکان از یک بخاری استفاده کنند، اما لازم است شرکت گاز تدابیر لازم را برای تقویت فشار گاز داشته باشد تا گاز خانگی این شهرستان قطع نشود.

نماینده عالی دولت در محمودآباد از ناکافی بودن امکانات در مواقع بحران در منطقه انتقاد کرد و افزود: در این بحران از بخش خصوصی با اجاره ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شد که فاکتور هزینه آن، رو دست ما ماند.

مشایخی از نیاز شهرستان به نمک و خودرو مکانیزه نمک‌پاش در شهرستان گفت و افزود: با توجه به یخ‌زدگی معابر نیاز به نمک‌پاشی است و اکنون قیمت نمک هم دو برابر شده و از تنی 25 هزار تومان به تنی 50 هزار تومان رسیده است.

این مسئول خواستار پیش‌بینی مکانی برای استقرار امکانات و اقلام امدادی در منطقه برای تسریع در عملیات امدادرسانی و مقابله زودهنگام با بحران شد.

فرماندار محمودآباد در پایان گفت: به آسیب‌دیدگان از برف باید کمک مالی به‌صورت تسهیلات بلاعوض و یا تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود تا به بازسازی مکان آسیب‌دیده خود در این سرما اقدام کنند و بخشی از خسارات جبران شود.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول